ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های لامرد و مُهر با تشکیل جلسه آماده‌ باش کامل بخشداران، شهرداران تابعه و سایر اعضای مدیریت بحران را برای مدیریت حوادث احتمالی ناشی از بارندگی‌های پیش رو اعلام کردند.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  احمد خضری  جانشین فرماندار در ستاد بحران شهرستان لامرد گفت:  پیرو اطلاعیه و هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی و احتمال وقوع توفان و باران شدید در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی، ستاد بحران شهرستان لامرد با آماده باش تمام نیروهای عضو ستاد تلاش کنند تا برای کاهش خسارت احتمالی تمام اقدامات پیشگیرانه لازم را به عمل آورند.

او  بیان کرد: با هماهنگی انجام شده میان مدیران دستگاه‌های خدماتی سطح شهرستان موظف هستند با پایش وضعیت خدمات رسانی در ایام بارندگی، هر گونه کمبود و مشکل را به فرمانداری منعکس کنند.

خضری از همه مردم درخواست کرد در هنگام بارش شدید باران از تردد غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت بروز مشکل یا حادثه احتمالی، موارد را به مسئولین امر منعکس کنند.

حمزه محمدی فرماندار شهرستان مُهر نیز تصریح کرد: مرخصی و مأموریت مدیران تا پایان بارندگی لغو خواهد شد و شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، و اداره راه و شهرسازی شهرستان باید نسبت به پاکسازی معابر و آبراهه‌ها و زیرگذرها و همچنین رفع آب‌گرفتگی‌ها در مسیرها و معابر که در زمان بارندگی رخ خواهند داد باید اقدام و از ظرفیت تمام ماشین‌آلات مستقر در شهرستان از صنایع، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و معادن شن و ماسه استفاده کنند.

رئیس شورای تأمین شهرستان مهر ادامه داد: اداره منابع آب باید نسبت به لایه روبی و پاک‌سازی مسیر رودخانه‌ها و گور آب‌های مشرف‌به شهرها و روستا اقدام فوری کند و اداره منابع طبیعی از سدهای تغذیه مصنوعی بازدید داشته باشند و در صورت نیاز به بازسازی تا قبل از بارندگی اقدام کنند.

او افزود: جمعیت هلال‌احمر شهرستان مهر تمام تمهیدات لازم را برای دپوی لوازم و تجهیزات به‌خصوص موارد مربوط به بارندگی و سیل آماده و گزارش فوری به دبیرخانه ستاد بحران شهرستان بیندیشد.

محمدی گفت: جهاد کشاورزی شهرستان مهر بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی و مدیریت بحران در خصوص شرایط جوی و پیش‌بینی‌های لازم به کشاورزان، دامداران و  زنبورداران اطلاع‌ رسانی کرده تا  از بروز هرگونه خسارت احتمالی جلوگیری شود.

رئیس شورای تأمین شهرستان مهر با اشاره به  ادارات خدمات رسان آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری‌ها بیان کرد: این ادارات و نهادها باید نسبت به حفاری‌های انجام‌شده در سطح شهر مهر قبل از بارندگی اقدام و آن‌ها را پر و یا مرمت و اصلاح کنند.

 شهرستان های لامرد و مُهر به ترتیب در فاصله ۳۶۵ و ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.