نماینده پارلمان اروپا:

هیچکس به اندازه سردار سلیمانی برای شکست داعش تلاش نکرد

نماینده پارلمان اروپا رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در نبرد علیه داعش و شکست این گروه تروریستی را ستایش کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مایک والاس، نماینده پارلمان اروپا در توئیتی در واکنش به ویدئویی که دفتر نمایندگی ایران در اروپا در سالگرد شهادت سردار سلیمانی منتشر کرد، رشادت های این سردار ایرانی در شکست داعش را ستود.

او در این پیام ضمن گرفتن انگشت اتهام به سوی تروریسم آمریکایی نوشت: در حالی که آمریکا و متحدانش مسوول ظهور داعش و مسلح کردن گروه‌های شبه نظامی بودند، هیچ کس به اندازه سردار سلیمانی برای شکست داعش در عراق تلاش نکرد. با این حال درپی به قتل رساندن وی توسط آمریکا، خبری از محکومیت جامعه جهانی نبود.

سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به همراه ابومهدی المهندس مسئول الحشد الشعبی عراق و تنی چند از یاران خود در سحرگاه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله هوایی نظامیان تروریست آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند. چند روز پس از این جنایت، ایران نیز در واکنش به این جنایت پایگاه عین الاسد در استان الانبار عراق را مورد حملات موشکی خود قرار داد.

مهر ماه گذشته نیز نشریه گاردین در گزارشی اعلام کرد احتمال دارد انگلیس نیز همراه با شرکای صهیونیستی و آمریکایی خود در ترور شهید سلیمانی نقش داشته باشد که در این صورت سوالات زیادی درخصوص این نقش در اذهان عمومی این کشور ایجاد خواهد شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که دستور ترور سپهبد قاسم سلیمانی را صادر کرده بود بعد‌ها در مصاحبه‌ای اعلام کرد «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان وقتی از شهادت شهید سلیمانی باخبر شد به مدت یک هفته دفتر خود را بست و به او اطلاع داد ترور قاسم سلیمانی مهمترین اتفاقی بود که در ۱۰۰ سال گذشته خاورمیانه رخ داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار