هواشناسی بوشهر درباره آسیب سامانه بارشی به محصولات کشاورزی هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج اله شکوهی‌پور مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به فعالیت دو سامانه بارشی پیاپی در استان بوشهر از امروز تا دوشنبه آینده، پیش‌بینی می‌شود فردا (پنجشنبه) و همچنین شنبه و یکشنبه آینده بر شدت بارش‌ها افزوده شود.

او افزود: در این روزها رگبار باران، رعد و برق، بارش تگرگ و وزش تندباد رخ می‌دهد بنابراین محصولات کشاورزی به‌ویژه سبزی، صیفی و گوجه فرنگی در معرض خطر هستند و باید برای جلوگیری از خسارات احتمالی در مزارع و باغ‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی ادامه داد: بر اساس نقشه‌ها، از امروز تا سه‌شنبه هفته آینده، به تناوب ضمن افزایش پوشش ابر، بارش باران گاهی رگبار باران و رعدوبرق همراه با تندباد لحظه‌ای رخ می‌دهد و انتظار است که در برخی از ساعات، بارندگی و سرعت وزش باد در برخی از مناطق استان از شدت بالایی برخوردار باشد.


بیشتر بخوانید


پیش‌بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی

آسمان استان بوشهر تا فردا، نیمه ابری تا ابری، در ساعاتی بارش باران و وزش باد، گاهی رگبار باران و رعدوبرق و در برخی از نقاط وقوع پدیده مه پیش‌بینی شده است.

جهت وزش باد بیشتر جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و هنگام وزش تندباد بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و هنگام وزش تندباد ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۳۲، جزر اول ساعت ۰۸:۵۷، مد دوم ساعت ۱۶:۲۵ و جزر دوم ساعت ۲۳:۵۲ خواهد بود.

در شبانه روز گذشته جم با ۱۰ و عسلویه با ۲۸ درجه سلسیوس کمترین و بیشترین دما را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: سیل ، کشاورزی ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.