شرکت آلمانی سی فارم که قرارداد تولید چرس افغانستان را با وزارت داخله طالبان امضا کرده است می‌گوید که ایجاد این کارخانه در افغانستان منوط به مشروعیت بین‌المللی طالبان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته شرکت آلمانی سی فارم برای عملی شدن پروژه تولید چرس افغانستان باید مساله مشروعیت طالبان و معضل توافق این گروه با کشور‌های واردکننده حل شود.

سخنگوی این شرکت گفته است که "سی فارم منتظر مذاکرات طالبان با کشورهای وارد کننده محصولات چرس می‌ماند."

همچنین سرمایه گذاری سی فارم نیازمند آن است که طالبان مجوز اداره بین المللی کنترل موادمخدر سازمان ملل را برای سرمایه گذاری برای چرس افغانستان به دست آورد.

افغانستان در صدر تولیدکنندگان تریاک جهان است و حکومت طالبان که اعضای ارشد آن در لیست سیاه شورای امنیت قرار دارد، تا هنوز رسمیت بین المللی را به دست نیاورده است.

سخنگوی این شرکت می‌گوید که طالبان به احتمال زیاد امکان رسیدن به توافق با اداره کنترل موادمخدر سازمان ملل و کشورهای واردکننده را دارد. زیرا، "اگر راه‌های قانونی وجود داشته باشد، این گروه قادر است که قاچاق موادمخدر را کاهش دهد."

شرکت سی فارم نخستین بار در سال 2017 به دنبال تاسیس شرکت تولید طبی ماریجوانا در افغانستان بود اما به گفته رئیس این شرکت، این کار به دلیل فساد در حکومت پیشین ممکن نبود. 

به گفته این شرکت، مقامات دولت سابق افغانستان، می خواستند کنترل کشت و تولید محصولات مخدر را در چنگ خود داشته باشند و مانع از امضای قرارداد این شرکت با حکومت شدند.

انتهای پیام /ر

برچسب ها: سی‌فارم ، طالبان ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.