معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا کنون۲۱۲ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال در خراسان رضوی دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با توجه به گسترش سویه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون در کشور وزارت علوم پزشکی بر دز سوم واکسن کرونا تاکید کرده است همچنین وزارت بهداشت از شهروندانی که تا به امروز واکسن نزده‌اند درخواست کرد تا هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند.

در حال حاضر بیشتر جمعیت کشور دز اول و دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند و حال باید دز سوم واکسن کرونای خود را تزریق کنند تا حداقل از همه گیری مجدد کرونا در کشور جلوگیری شود و در صورت درگیرشدن با این ویروس به صورت خفیف درگیر شوند.

مجید جعفری نژاد معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳ میلیون و ۵۹۶ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی واجد شرایط دریافت دز سوم واکسن کرونا هستند.

او گفت: تمامی افرادی که سه ماه از زمان دریافت دز دوم واکسن کرونا آن‌ها گذشته است می‌توانند برای دریافت دز سوم اقدام نمایند.

جعفری نژاد گفت:  تا کنون ۹۲.۴۰ درصد گروه سنی بالای ۱۸ سال دز اول و ۷۷.۱۸ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، همچنین ۹۲.۲ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال دز اول و ۷۶.۱۹ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر از جمعیت زیر پوشش این دانشگاه مشمول دریافت واکسن یادآور هستند.

وی گفت:  واکسیناسیون کامل در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نقش بسزایی در کاهش ابتلا به امیکرون دارد و ابتلا به این سویه در افرادی مشاهده شده است که واکسیناسیون دریافت نکرده اند.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.