به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مقایسههای خودرویی پر مخاطب بازار، کوییک آر و کوییک اس است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به شمار میآمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدلهای گوناگون در سگمنتهای مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحیهای متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامترهایی است که ممکن است علاقهمندان را دچار تردید کند.
اگر بخواهیم تاریخچه ای از کوییک بگوییم، پس از معرفی تیبا ۲ که مورد استقبال زیادی قرار گرفت، سایپا تصمیم گرفت فیس لیفتی تحت عنوان کوئیک از این خودرو به بازار عرضه کند. خودرویی که از نظر قیمتی بالا نبود و همانند تیبا 2 مورد استقبال قرار گرفت.
پس از تولید کوییک سایپا انواع مختلفی از آن را با تفاوت هایی به بازار عرضه کرد که با اضافه کردن پسوندی در ادامه اسم خودرو آن را به بازار عرضه کرد؛ کوییک آر و کوییک اس 2 خودرویی هستند که تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و برخی تفاوت ها را در این گزارش بیان کردیم.
کوییک R: کوییک R، خودرویی ایرانی است که در سال ۱۳۹۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۸ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۰۳ سیسی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۷ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است. بررسیهای فنی نشان میدهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.
در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو میتواند حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۱ لیتر است.
این خودرو با ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسهای عرضه میشود. امکاناتی از جمله چراغ مه شکن جلو و عقب ، سیستم تهویه دستی ، روکش صندلی پارچهای ، صندلی عقب تاشو ، تریم رنگی کابین ، ایزوفیکس ، آینه جانبی با تنظیم برقی دارد.
کوییک S: خودرو مورد مقایسه دیگر کوییک S است که در سال ۱۴۰۰ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۸ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۰۳ سیسی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۷ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است. بررسیهای فنی نشان میدهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است.
در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو میتواند حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۱ لیتر است.
این خودرو با ترمز دیسکی در جلو و کاسهای در عقب ارائه میشود و مجهز به سیستم ترمز ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD است. از دیگر امکانات این خودرو میتوان به سنسور پارک دنده عقب ، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک ، روف رگ ، چراغ روشنایی روز (Day Light) ، چراغ همراهی تا درب منزل ، مه شکن جلو و عقب ، نمایش دمای هوای بیرون ، شیشه بالابر برقی جلو و عقب ، آیینه جانبی برقی ، شارژ موبایل USB ، صندلی راننده دستی ۶ حالت و صندلی مسافر ۴ حالت اشاره کرد.
در نهایت اگر بخواهیم از نظر قیمتی این ۲ خودرو را مورد مقایسه قرار دهیم باید گفت که اکنون کوییک آر در بازار ۲۰۰ میلیون تومان و در کارخانه با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان به فروش میرسد. در طرف مقابل کوییک اس در بازار ۲۱۰ میلیون تومان و در کارخانه با قیمت ۱۸۲ میلیون تومان به فروش میرسد.
خودرو | |
کوییک R | کوییک S |
کشور سازنده | |
ایران | ایران |
سال (طراحی) | |
1398 | 1400 |
موتور | |
4 سیلندر 8 سوپاپه | 4 سیلندر 8 سوپاپه |
حجم موتور | |
1503سی سی | 1503سی سی |
حداکثر قدرت | |
87 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه | 87 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | |
128 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه | 128 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه |
جعبه دنده | |
پنج سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
شتاب 0 تا 100 | |
13 ثانیه | 13 ثانیه |
حداکثر سرعت | |
160 کیلومتر در ساعت | 160 کیلومتر در ساعت |
وزن | |
1065 کیلوگرم | 1065 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | |
3989 طول ، 1688 عرض ، 1524 ارتفاع | 4005 طول ، 1678 عرض ، 1532 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | |
2412 میلیمتر | 2410 میلیمتر |
مصرف سوخت ترکیبی | |
7 لیتر در هر صد کیلومتر | 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | |
41 لیتر | 41 لیتر |
ترمز و پایداری | |
ترمز جلو دیسکی ، ترمز عقب کاسهای | ترمز دیسکی در جلو و کاسه ای در عقب ، مجهز به سیستم ترمز ABS ، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD |
کیسه هوا | |
کیسه هوای راننده و سرنشین جانبی | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
سیستم صوتی | |
سیستم صوتی با پشتیبانی از USB – CD و چهار بلندگو | سیستم صوتی با پشتیبانی از USB – CD و چهار بلندگو |
انتهای پیام/
خسته شدم از بس پسانداز کردم و نشد
همه ماشینهای ایران خودرو و سایپا آشغال به معنی واقعی کلمه هستن و چون واردات برای عموم آزاد نیست مردم مجبورند از اینا خودروهای بی کیفیت با قیمت گزاف بخرند ، در حالی که با همین قیمت میتونن یه ماشین خارجی خوب و مناسب با کیفیت سوار بشن. سایپا و ایران خودرو فقط بفکر چاپیدن مردم هستن. بخاطر چندین هزار کارگر و کارمند این خودرو سازها ۸۴ میلیون ایرانی دارن بدبختی رو تحمل میکنن، شما این دوتا خودرو ساز رو تعطیل کنید با تویوتا و هیوندا یا اصلا با خودروهای چینی قرارداد ببندید کا خودشون بیان در ایران تولید کنن و ار همین کارگرا و کارمندای سایپا و ایران خودرو استفاده کنن. لعنت به خودرو سازهای دزد
حیف اسب بخار که بهشون بدی
الاغ بخار هم ندارن
تفاوتش هم نسبت به کوییک معمولی : اضافه شدن پنل کنترل در قسمت پایین سمت چپ فرمان
کیلومتر شمارش جدیدتره . فرمانش جدید و راحته . طراحی سپرش زیباتر و اسپرت . سوخترسانی موتورش بهتر شده . سیستم ترمز EBD داره و........ ایرادات کوییک معمولی هم داخلش تقریبا رفع شده
کلا ماشین خوبیه
۰۹۰۳۸۵۰۶۱۱۶
و جالب اینجاست ما کلا بلعکس کل دنیائیم !! مثلا هرخودرو هاچ بک رو برمیداریم روش صندوق میگذاریم و قیمتش را افزایش میدیم و خودرو صندوقدارو هاچ بک میکنیم و قیمتش باز افزایش ! مثل 206 هاچ بک بود بعد کردنش صندوقدار و کلی قیمتش فرق کرد و یا از طرفی تیبا صندوق دار را کردن هاچ بک و باز افزایش به خاطر هاچ بک بودنش ! اگه بنا به جا داشتن خودرو برای وسایل باشه خب چرا تیبا را کردن هاچ بک و قیمتش افزایش پیدا کرد و 206 هاچ بک بلعکس و.... ! خدا مردیم از اینهمه خوشی و تنوع خودرو تو کشورمون و با قیمت خیلییییی مناسب ! سال 92 با 3-4 تومن میشد یه پراید دست دوم تمیز خرید ولی الان یه فرغون قیمتش 4 میلون هست میتونید قیمتش را بپرسید! سال 92 تا الان که یه قرن نگذشته .. 7-8 سال گذشته!! حتی حساب کنی همون چرخ و لاستیک فرقون سال 92 با رنگ و لاستیک خودرو یه قیمته !! اما با این حال باز صف میبندیم برای قرعه کشی و قیمتهای نجومی ..! حقمونم واقعا همینه چون میخوایم رو پای خودمون وایسیم و خودرو وارد نکنیم و خودمون بسازیم که خدای نکرررررررررده خودروسازهای عزیزمون ضرر نکنن !
اونوقت میگی تست تصادف لطفا"
من الان جدول مشخصات تیبا رو با کوییک اس مقایسه کردم
فقط ابعاد فرق داشت