نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: کسب نشان ملی مهر اصالت برای ۱۸ اثر فاخر گامی مهم و ارزشمند برای توسعه صنایع دستی استان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و صنعت‌گران و فعالان عرصه صنایع‌دستی اردبیل که حائز مهر اصالت ملی شده بودند، گفت: از طرف اهالی شریف استان اردبیل این موفقیت را تبریک عرض کرده و امیدوارم این فن و فکر در استان بیش از این شکوفا شود.

او گفت: اگر این صنایع‌دستی فاخر استان در نمایشگاه‌های بین‌المللی و کشور‌های همسایه عرضه شود به یقین خواهان زیادی خواهد داشت و این امر زمینه برای رونق تولید و فروش این تولیدات را فراهم خواهد آورد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: لازمه گسترش صنایع‌دستی استان اردبیل را ایجاد نمایشگاه‌ها در کشور‌های همسایه و آذربایجان عنوان کرد و خواستار تبلیغ قابلیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در شبکه‌های بین‌المللی و برون‌مرزی شد.

عاملی اولویت اول شناساندن صنایع‌دستی استان اردبیل را ایجاد نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و شناسایی ذائقه ملت‌ها دانست و گفت: باید ذائقه ملت‌ها در صنایع‌دستی را شناسایی و با بسته‌بندی‌های فاخر این محصولات را عرضه کنیم.

او ضمن تشکر از مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل به دلیل افتخار کسب نشان ملی مهر اصالت برای ۱۸ اثر فاخر استان در زمینه صنایع‌دستی خواستار انتقال این هنر به نسل‌های بعدی شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.