به منظور آمادگی مقابله با بروز حوادث احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب طی روز‌های آتی در فارس، شورای هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس و دستگاه‌های مسئول در این حوزه در حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس اعلام کرد: با توجه به پیش بینی ورود سامانه بارشی در روز‌های پایانی هفته جاری به استان فارس و احتمال وقوع سیلاب، آخرین هماهنگی‌ها در حوزه‌های مختلف انجام شده است.

محمد حسن جمشیدی اظهار کرد: در جلسه امروز سه شنبه هفتم دی ماه، تصمیمات لازم از جمله آماده باش کلیه قسمت‌ها به ویژه بخش‌های عملیاتی و نیز اعلام نقاط حادثه خیز به دستگاه‌های مرتبط از جمله فرمانداری‌ها اتخاذ شد.

او تاکید کرد: در روز‌های پایانی هفته جاری احتمال سیلابی شدن رودخانه ها، مسیل ها، آبراهه‌های شهری و روستایی و آبگرفتگی معابر عمومی در سطح استان فارس بسیار بالاست و به منظور جلوگیری و کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از رخداد سیلاب ضروری است شهروندان، کشاورزان و دامداران از هرگونه استقرار، سکونت و هرگونه فعالیت و تردد غیر ضروری در بستر و حریم رودخانه ها، مسیل ها، آبراهه ها، تاسیسات آبی و همچنین مناطق سیل گیر اجتناب و در حذف موانع و اعیانی‌های مزاحم در مسیر عبور سیلاب همکاری لازم را به عمل آورند.

جمشیدی افزود: علاوه بر این لازم است هم استانی‌ها از هرگونه ساخت و ساز و احداث اعیانی در مجاری بستر و حریم رودخانه‌ها و آبراهه‌ها که باعث کاهش پهنه آبگذری سیلاب و تشدید مخاطرات سیلاب می‌گردد، جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار