در بیش از 20 استان به شمول پایتخت، درب مکاتب دخترانه از کلاس ششم به بالا بروی دختران دانش آموز بسته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کلاس هایی که شاهد حضور دختران دانش آموز بود اکنون چشم براه دخترانی است که معلوم نیست دوباره به درس و آموزش باز میگردند یا خیر؟

در بیش از 20 استان به شمول پایتخت، درب مکاتب دخترانه از کلاس ششم به بالا بروی دختران دانش آموز بسته است. آموزگاران نیز از وضعیت پیش آمده تعلیمی خوشبین به نظر نمیرسند آنان، هم نگران وضعیت اقتصادی خودشان هستند و هم نگران دانش آموزانی که از درس باز مانده اند.

در حالی که اکثر مکاتب بر روی دختران بسته است، در گوشه ای از پایتخت، نهاد خیریه ای زمینه آموزش و فراگیری حرفه را برای دختران که از آموزش باز مانده، فراهم کرده است. محمدی، مسوول این نهاد میگوید نزدیک به 500 دانش آموز مشغول آموزش درسهای مکتب و فراگیری حرفه است.

دانش آموزان با آنکه از برگزاری چنین کلاس هایی استقبال می کنند، نگران سرنوشت نامعلوم آموزش شان هستند و از طالبان میخواهند که درب مکاتب دخترانه را به رویشان باز کنند.

طالبان از کار روی طرحی خبر میدهند که پس از تکمیل شدن آن دختران اجازه خواهند یافت به مکتب بروند. عرفان، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش طالبان میگوید تلاش ها جریان دارد که تا سال تعلیمی آینده، این طرح آماده شود که بر اساس آن، شاهد حضور دختران در مکاتب سراسر کشور خواهیم بود.

به هر حال، بیش از 60 درصد مکاتب در سراسر کشور به روی دختران بسته است در شرایطی که طالبان پیش تر اعلام کرده بود مدارس به روی دختران باز می شود اما معلوم نیست چه زمانی؟

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.