استاندار فارس گفت: پیامبر اسلام (ص) ما را به قرآن و اهل بیت (ع) توصیه کرده اند و هیأت‌ها نیز باید به این موضوع هم زمان توجه کنند.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هادی ایمانیه در جلسه مسئولان هیأت‌های شیراز اظهارداشت: بیان تفسیر قرآن و احکام شرعی در مجالس مذهبی از گذشته رواج داشته است و امروزه نیز باید به این سنت حسنه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

او با بیان اینکه محبت اهل بیت (ع) و حضور در مجالس ایشان از الطاف الهی به جامعه است، افزود: باید تلاش کنیم که فرهنگ اهل بیت و هیأت را در خانواده‌های خود تقویت کنیم و این فرهنگ را نسل به نسل منتقل کنیم که در این زمینه مهم‌ترین نقش را خود هیأت‌های مذهبی بر عهده دارند.

ایمانیه ادامه داد: تامین زمین‌های با کاربری مذهبی و خیریه برای ساخت مساجد و هیات‌ها توسط خیرین در دستورکار مدیریت ارشد استان قرار خواهد گرفت.

استاندار فارس با بیان اینکه استفاده مطلوب از موقوفات برای تقویت و پشتیبانی از فعالیت هیأت‌های مذهبی استان اهمیت دارد، گفت: هر جا هیأت‌های مذهبی فعال هستند فتنه‌ها و مشکلات اجتماعی کمتر است و مدیریت فرهنگی و اجتماعی به صورت مطلوب تری صورت می‌گیرد.

ایمانیه با اشاره به اینکه پاسخ به شبهات و تقویت پایه‌های اعتقادی مردم به وسیله هیأت‌های مذهبی به خوبی قابل انجام است، تصریح کرد: حضور هیأت‌های مذهبی در موضوعات اجتماعی مانند ازدواج، طلاق و فرزندآوری موجب موفقیت بیشتر کشور در این عرصه‌ها خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: مسئولان شهری و سایر مدیران مرتبط باید پراکندگی مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی در سطح شهر را بررسی کرده و با مشخص کردن توزیع جغرافیایی آن ها، برای جبران کمبود‌ها در این زمینه تدابیر لازم را بیندیشند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
بله
آخرین اخبار