مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: از ابتدای امسال ۴۲ واحد تولیدی، صنعتی، در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس راه‌اندازی و موفق به دریافت پروانه بهره برداری شده اند.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در جلسه با مدیران شهرک‌های صنعتی سراسر استان فارس گفت: برای ایجاد و راه‌اندازی این واحد‌ها ۱۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و با فعالیت آن‌ها ۲۲۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

او همچنین از انعقاد ۲۳۷ قراردادجدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: در قالب این قرارداد‌ها افرون بر ۵۲ هکتار زمین واگذار شده است.

فتوحی با بیان اینکه در بخش زیرساختی این شرکت با ایجاد ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر استان، نقش مهمی دربسترسازی به منظور استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی ایفا کرده است گفت: در حال حاضراز بیش از ۷ هزار هکتار اراضی در اختیار این شهرک ۵۳۰۰ هکتار آن عملیاتی شده است.

او افزود: در حال حاضر ۷۳۳۰ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده که از این تعداد ۳۳۶۰ واحد تولیدی موفق به دریافت پروانه بهره برداری شده اند و برای بیش از ۳۸ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس  گفت: در راستای سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران -در زمینه مانع زدایی و پشتیبانی از تولید علاوه بر تقویت و حمایت از صنایع کوچک و متوسط، رفع موانع و مشکلات واحد‌های صنعتی راکد با هدف راه اندازی مجدد و احیای آن‌ها در اولویت ویژه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفت.

او بیان کرد: پس از شناسایی واحد‌های تعطیل و احصای مشکلات آن‌ها، با برنامه‌هایی نظیر ارجاع مشکلات این واحد‌ها به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، رفع مشکلات بانکی، بیمه و مالیاتی، معرفی به بانک‌ها جهت اختصاص تسهیلات بانکی و ورود سرمایه گذار جدید ۱۱۵ واحد احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

او حفظ سرمایه‌ها و سوق دادن آن در مسیر رونق تولید و اشتغال، راه اندازی در مدت زمان کوتاه، استفاده بهینه از امکانات و سرمایه‌ها و کمک به تولید محصولات صادرات محور از مهمترین نتایج مثبت راه اندازی مجدد واحد‌های تولیدی برشمرد.

فتوحی اضافه کرد: اجرای طرح کلینیک صنعت با هدف شناسایی و احصای مشکلات و نیز ارائه بهترین روش‌ها و راهکار‌ها برای فعالیت مجدد واحد واحد‌های تعطیل که توسط اساتید مجرب دانشگاهی و نخبگان صنعتی انجام می‌شود، از برنامه‌های موفقی است که ثمره آن، چرخیدن دوباره چرخ‌های صنعت خواهد بود.

او خواستار رصد و پایش روزانه واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی توسط مدیران شهرک‌ها شد و گفت:مدیران شهرک‌ها باید موارد و مشکلات واحد‌ها را بصورت روزانه احصا و تلاش مضاعفی برای رفع مشکلات داشته باشند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۹۰۰ واحد صنعتی پایش شده اند.

انتهای پیام. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار