استاندار خوزستان:

تحریم‌های آمریکا از سال ۱۳۹۰ و به منظور «مهار قدرت ایران» اعمال شد

خلیلیان گفت: تحریم‌های آمریکا در سال ۱۳۹۰ و به منظور مهار قدرت و جلوگیری از پیشرفت کشور اعمال شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق خلیلیان استاندار خوزستان گفت: کشور تا سال ۹۰ به مرحله‌ای رسید که می‌توانست برای ما تعیین کننده باشد و مهار جمهوری اسلامی را برای آمریکا سخت کند.

او افزود: آن برهه زمانی، اقتصاد ایران از نظر توانایی‌ها، رشد ناخالص داخلی و رشد سرانه درآمد ملی به اوج خود رسیده بود و از سویی نیز هدفمندی یارانه‌ها با موفقیت اجرا شده بود.

خلیلیان ادامه داد: با توجه به قدرت جمهوری اسلامی که روز به روز در ابعاد مختلف گسترش پیدا می‌کرد طراحی‌های آمریکا از طریق نفود و طرح‌های منطقه‌ای پیچیده‌تر شد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: زمانی که آمریکا متوجه شد اقداماتش راه به جایی نمی‌برد و جمهوری اسلامی ایران به یک نقطه غیر قابل مهار رسیده بود، تحریم‌ها را آغاز کرد و پس از آن اقدامات منطقه‌ای خود را از طریق نیرو‌هایی که در حقیقت جانشین آمریکا در منطقه بودند مانند داعش شروع نمود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه دشمن مسیری برای خود طراحی کرد که از سوریه شروع می‌شد و بنا بود آن را به ایران ختم کنند، گفت: نقش رزمندگان و مدافعان حرم در جلوگیری از پیشروی دشمن و نیرو‌های نیابتی آن که طراحی‌ها را دنبال می‌کردند و آشوب را توسعه می‌دادند بسیار تعیین کننده بود که در راس آن‌ها شهید قاسم سلیمانی قرار داشت.

او افزود: هر چند جریان داعش و «استکبار جهانی» در بخش‌هایی از عراق هم نفوذ کرد، اما تلاش شبانه روزی و کوشش بی وقفه سردار سلیمانی و مدافعان جرم مانع به ثمر رسیدن طرح‌های آمریکا شد.

خلیلیان ادامه داد: وقتی سردار سلیمانی با تلاش وافر و از خود گذشتگی نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد استکبار جهانی به فکر انتقام از او افتاد و ترور وی را با عناصر همدست و کسانی که در منطقه در بخش‌های نظامی و سیاسی چه در لبنان و سایر کشور‌ها نفود کرده بودند برنامه ریزی کرد.

او افزود: مردم ایران و منطقه قدر کسانی را که در راه اسلام جان خود را فدا می‌کنند و نهضت مقاومت و انقلاب اسلامی را پیروزمندانه به جلو می‌برند می‌دانند از این رو نام و یاد حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک راه روشن پیش روی ملت‌ها قرار دارد و به عنوان مکتب حاج قاسم سلیمانی در برابر ما است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.