چهارشنبه سرنوشت‌ساز برای اصفهانی‌ها در اراک و تبریز

هفته دوازدهم لیگ‌برتر فوتبال ایران با دو مصاف حساس برای نمایندگان اصفهان در شهر‌های اراک و تبریز پیگیری خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، روز چهارشنبه هفته دوازدهم در فصل بیست‌ویکم لیگ‌برتر فوتبال ایران با انجام ۸ دیدار آغاز می‌شود و در این بین نمایندگان اصفهان باید بیرون از شهر خودشان در جدال‌هایی سخت به استقبال رقبای بزرگ‌شان بروند.

لیگ‌برتر فوتبال در این فصل برای سپاهان و ذوب‌آهن خیلی متفاوت آغاز شد و ادامه پیدا کرد، سپاهان با تمامی مهره‌های بزرگ و نامدارش در کادرفنی و درون زمین با هدف قهرمانی پا به لیگ گذاشت و ذوب‌آهن نیز پس از کابوس ۲ساله با تارتار به‌دنبال آرامش بود.

سپاهانی‌ها پس از گذشت یازده هفته با کسب ۷پیروزی، یک تساوی و ۳ شکست و ۲۲ امتیاز بعد از استقلال در جایگاه دوم جدول قرار دارد.

سپاهان چند هفته‌ای است آن طراوت همیشگی را ندارد و از ۴بازی اخیرش در لیگ متحمل ۲شکست بد شده، ضمن اینکه یکی از پیروزی‌های سپاهان با حکم کمیته‌انضباطی به‌دست آمده که مربوط به بازی مقابل گل‌گهر و شکست ۴ بر ۲ این تیم می‌شود که به‌خاطر بازیکن غیرقانونی تیم سیرجانی سه امتیاز آن دیدار به سپاهان رسید.

آمار نچندان مطمئن مهاجمان سپاهان و بی‌دقتی بازیکنانی نظیر مغانلو و شهباززاده یکی از دلایل ناکامی سپاهان در هفته‌های اخیر بوده است، تیمی که گلزنان متفاوت با ثبات کمتری دارد و برخلاف فصل گذشته گل‌های کمتری تا به اینجا به‌ثمر رسانده و در خط‌دفاعی نیز خبری از آن صلابت خاص دژ طلایی نیست.

با این وجود با تفکری که از نویدکیا و کادرش می‌شناسیم هر بازی برای سپاهان فقط ۹۰ دقیقه است و به دیدار‌های آینده مربوط نیست.

سپاهان در جدالی که به الکلاسیکوی ایران معروف است ساعت ۱۵ نه در اصفهان که در اراک از پرسپولیس میزبانی خواهد کرد.
این دیدار و البته بازی برگشت به‌دلیل رای کمیته‌انضباطی پس از جنجال‌های دیدار برگشت دو تیم در فصل گذشته در شهری بی‌طرف و ثالث برگزار خواهد شد و سپاهانی‌ها که روی کاغذ میزبان این دیدار هستند نیز ورزشگاه امام‌خمینی اراک را به‌دلایلی نظیر نزدیکی راه انتخاب کرده‌اند. آخرین بازی سپاهان در اراک مقابل آلومینیوم بود که طلایی‌پوشان حریف خود را ۶تایی کردند، پرسپولیس نیز در طول این دو فصل ۲بار به اراک سفر کرده و هر دو دیدار را مقابل آلومینیوم واگذار کرده است.

جدال ۷۷ سپاهان و پرسپولیس که همیشه برای یکدیگر رقبای خونی به‌شمار می‌رفتند و نبردهایشان به رنگ جذابیت و جنجال بوده است.

در ۷۶ رویارویی تاریخ سپاهان و پرسپولیس در همه رقابت‌ها، سپاهان ۱۸ و پرسپولیس ۲۶ بار پیروز شده‌اند، همچنین ۳۲ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. ضمن اینکه ۱۷۴ گل در تقابل‌های این دو تیم زده شده که ۷۷ گل سهم سپاهان و ۹۷ گل سهم پرسپولیس بوده است.

پرسپولیس هم پس از ۵ قهرمانی متوالی در لیگ این فصل با کمبود بازیکن روبرو بوده و روحیه‌شان نیز مانند فصول گذشته نبوده است، با این حال پرسپولیسی‌ها همانند سپاهان ۲۲ امتیازی هستند و ۸ هفته است که در لیگ شکست نخورده‌اند.

گفتنی است تنها شکست پرسپولیس در این فصل تا به اینجا در مقابل آلومینیوم و در اراک رقم خورده و حالا سرخپوشان پایتخت بار دیگر به اراک سفر می‌کنند تا در ورزشگاهی که خاطره‌خوشی از آن ندارد به‌مصاف سپاهان بروند.

هواداران سپاهان مانند همیشه از اسطوره‌شان محرم نویدکیا حمایت کرده‌اند و حالا نیز با حمایت از سپاهان و مربی تیمشان انتظار برد مقابل حریف سرسختشان را دارند.نتیجه این دیدار قطعا تاثیرگذار خواهد بود و شاید تکلیف آینده نویدکیا و سپاهان را نیز تا حدودی مشخص کند.

سری هم به تبریز بزنیم، جایی که ذوب‌آهن اصفهان دیگر نماینده نصف‌جهان باید در دیداری مهم از ساعت ۱۵ در ورزشگاه بنیان‌دیزل به‌مصاف تراکتورسازی تبریز برود.

شرایط این دو تیم در فصول گذشته شبیه هم نبوده، اما در این فصل تراکتور نیز در اوضاع خوبی قرار نگرفته است، تی‌تی‌ها که پس از ناکارآمدی و افتضاحات زنوزی در شرایط بسیار بد مالی قرار گرفته و پنجره‌اش نیز بسته است بعد از اینکه با کمالوند در اوایل فصل خداحافظی کرد، زوونیمیر سولدو را به‌خدمت گرفت و تا این هفته ۳ برد ۲تساوی و ۶شکست در کارنامه خود دارد.

ذوب‌آهن هم با تارتار دقیقا همین نتایج را به‌دست آورده و ۱۱ امتیاز دارد، تیمی که ۶ هفته است رنگ برد را ندیده و هوادارانش نگرانند که نکند تیم به حال‌وروز دو فصل پیش دچار شود. نکته مهم اینجاست که داوری‌ها امان ذوب‌آهن را بریده و بی‌انصافی است اگر برخی نتایج را به اشتباهات داوران ربط ندهیم، اما با این حال ذوب‌آهن هنوز در شرایط متعادلی قرار ندارد و تارتار نیز هر هفته قول می‌دهد که تیم از این روند خارج شود؛ بنابراین برد برابر تراکتور و سه امتیاز از نان شب برای گاندو‌ها و البته تارتار واجب‌تر است، او که هنوز نتوانسته ذوب‌آهن را از بدبیاری و بی‌ثباتی خارج کند جایگاهش را تا حدودی لغزنده می‌بیند و اگر کماکان نیمکت ذوب‌آهن را برای خود می‌خواهد باید تراکتور را در بنیان‌دیزل شکست دهد.

این دو دیدار برای سپاهان و ذوب‌آهن و البته هوادارانشان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر نتیجه‌ای جز پیروزی برای طلایی و سبزپوشان رقم بخورد ممکن است ادامه کار برای کادرفنی و همچنین تصمیم هیئت‌مدیره‌شان سخت‌تر شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.