مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خواستار جلب اعتماد مردم و گسترش مشارکت خیران برای کمک به بیماران نیازمند و شکل‌گیری موسسه‌های خیریه بیمارستانی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مریم بیدخام، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در بازدید از موسسه خیریه بیمارستان قدس قزوین گفت: تشکیل موسسه خیریه بیمارستانی در کمک به بیمارانی که توان مالی در درمان بیماری‌شان ندارند بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: اعتماد سازی نقش مهمی در جذب خیران دارد، همان‌طور که خیریه‌های فعال در حوزه‌های دیگر با اعتماد سازی و حمایت از خیرین توانستند حضور پررنگ خیر را در حوزه‌های مختلف داشته باشند.

بیدخام با بیان اینکه خیریه‌های بیمارستانی می‌توانند با شناخت کامل مشکلات بیماران نیازمند روند درمان آن‌ها را تسریع کنند، تصریح کرد: راه اندازی مؤسسات خیریه بیمارستانی با مشارکت خیران می‌تواند بسیاری از نیازهای، درمانی، دارویی، حمایتی و تجهیزات مورد نیاز بیماران را بر طرف سازد.

دبیر شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان قزوین خاطرنشان کرد: مؤسسات خیریه یکی از ارکان اصلی نظام سلامت بوده و می‌توانند در راستای تحقق اهداف نظام سلامت بسیار مفید واقع شوند.

وی، ضمن ابراز خشنودی از راه اندازی مؤسسات خیریه بیمارستانی در استان قزوین افزود: انتظار می‌رود این مؤسسات بتوانند با شناسایی و حمایت از بیماران اقشار آسیب‌پذیر در تحقق سلامت و رفع مشکلات درمانی آن‌ها اقدام کنند.

بیدخام تأکید کرد: این مؤسسه‌ها با مشارکت خوب دانشگاه علوم پزشکی و خیران با هدف حمایت و کاهش آلام بیماران نیازمند در تأمین هزینه‌های درمانی که توان پرداخت هزینه‌ها را ندارند راه اندازی شده و در این راستا مددکار اجتماعی موسسه با بررسی و مشاوره حمایت‌های لازم را از بیماران با بهره گرفتن از ظرفیت خیرین انجام خواهد داد.

وی ضمن قدردانی از زحمات اعضای موسسه خیریه بیمارستان قدس قزوین از شهروندان و خیران درخواست کرد برای کمک به بیماران نیازمند وجوه نقدی خود را به حساب خیریه‌های بیمارستانی واریز کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: در حال حاضر مؤسسات خیریه بیمارستانی در بیمارستان‌های بوعلی، رجایی، قدس و شفای تاکستان راه اندازی و مؤسسه خیریه بیمارستان کوثر و ولایت قزوین نیز در شرف تاسیس هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار