آخرین ماموریت Arianespace به پایان رسید

آریان اسپیس آخرین ماموریت سال خود را با پرتاب ۳۶ ماهواره برای اپراتور OneWeb در مدار زمین به پایان رساند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از spacenews؛ آریان اسپیس آخرین ماموریت سال خود را در ۲۷ دسامبر با پرتاب ۳۶ ماهواره برای اپراتور OneWeb در مدار زمین به پایان رساند. براساس گزارش‌ها، جدیدترین ماهواره‌های OneWeb در ساعت ۸:۱۰ صبح از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان با موشک سایوز ۲.۱b پرتاب شد.

مدیر عامل این استارت‌آپ گفت که این موشک چهار ساعت پس از پرتاب با همه ماهواره‌ها تماس گرفته، اما چند هفته طول می‌کشد تا ارتفاع عملیاتی ۱۲۰۰ کیلومتری بالا برود. Arianespace این ماموریت را با شرکت فرانسوی-روسی Starsem انجام داد که پرتاب‌های سایوز را تجاری می‌کند.

این هشتمین ماموریتی است که Arianespace در سال جاری برای OneWeb با راکت‌های سایوز تکمیل می‌کند. پس از بهبود یکپارچه سازی خودرو‌های ساخت و پرتاب، این اولین بار است که موشک سایوز ۳۶ ماهواره را به جای ۳۴ ماهواره از قزاقستان از پایگاه فضایی بایکونور تحویل می‌دهد.

آخرین ماموریت Arianespace ب

براساس گزارش‌ها، این ماموریت تنها چند روز پس از آن انجام شد که Arianespace پرتاب مورد انتظار طولانی مدت تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) در ۲۵ دسامبر را با موفقیت انجام داد، که با موشک آریان ۵ از Kourou، گویان فرانسه به پرواز درآمد.

در مجموع، Arianespace ۱۵ ماموریت پرتاب را در سال ۲۰۲۱ انجام داد که ۵۰ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد. اسپیس ایکس موشک فالکون ۹ خود را برای سی و یکمین بار در ۲۱ دسامبر امسال به فضا پرتاب کرد و به راحتی رکورد قبلی اسپیس ایکس را که ۲۶ پرتاب در یک سال تقویمی در سال ۲۰۲۰ ثبت کرده بود، شکست.

آریان اسپیس انتظار دارد که ماهواره‌های باقیمانده را برای صورت فلکی اولیه OneWeb در سال آینده پرتاب کند تا خدمات جهانی را فعال کند. این استارتاپ در حال حاضر در حال انجام تست‌های شبکه در آلاسکا است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: فضانوردان ، وان وب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار