مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از اجرای ۳ خوشه صنعتی جدید در توسعه صنعت و افزایش صادرات در استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: به منظور حمایت و ایجاد هماهنگی بین تولید کنندگان و دستگاه‌های اجرایی، تاکنون توسعه سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در سطح استان اردبیل در حال اجرا بوده و فرآیند توسعه سه خوشه صنعتی جدید شامل؛ صنایع چوب و مبلمان، پوشاک و شیرآلات ساختمانی به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

او با بیان اینکه هدف از انجام خوشه‌های کسب و کار، تقویت ارتباط، شبکه سازی و همکاری اعضای خوشه با یکدیگر است، گفت: اجرای این خوشه‌های صنعتی، باعث بهره مندی هرچه بیشتر صنایع از خدمات یکدیگر شده و حمایت از شکل گیری و توسعه ارائه دهندگان خدمات این کسب و کار‌ها را تسهیل خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل انتخاب این سه خوشه جدید را بر اساس مطالعات و نیازسنجی‌های انجام شده برشمرد و ادامه داد: از دو سال گذشته مطالعات امکان سنجی ۱۲ خوشه صنعتی جدید در استان اردبیل آغاز شد که با توجه به گسترش فعالیت و نیازسنجی‌های انجام شده، سه خوشه صنعتی صنایع چوب و مبلمان، پوشاک و شیرآلات ساختمانی مورد تایید و تصویب نهایی قرار گرفت.

اهلی ادامه داد: در کنار حمایت از ایجاد و اجرای خوشه‌های صنعتی تلاش خواهد شد تا مقوله مهم حمایت از صنعت را در دستور کار خود قرار دهیم تا بتوانیم در جهت افزایش تولید و راندمان واحد‌های تولیدی حرکت کنیم.

او نمونه این حمایت‌ها را برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری تور‌های صنعتی داخلی و خارجی و همچنین حمایت از حضور واحد‌های تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا این حمایت‌ها منجر به افزایش تولید و توسعه صنعت استان شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار