نهال کاری در بیش از ۵۰۰هکتار از جنگل‌های آسیب دیده گیلان با استفاده از گونه‌های بومی آغاز شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدرضا عبدالهی، معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: یک میلیون اصله نهال از نوع گونه‌های بومی تولید شده در استان تا پایان فرورودین۱۴۰۱ در ۵۵۰هکتار از فضا‌های خالی جنگل‌های آسیب دیده و مخروبه استان در قالب طرح‌های جنگل کاری کاشته می‌شود.

او با اشاره به فصل کاشت نهال در استان از اوایل دی تا اواخر فروردین سال بعد افزود: این طرح در قالب (سند پویش مردمی و نهال کاری) با مشارکت وزارت کشور، دستگاه‌های اجرایی گیلان، شورای امنیت ملی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، برای حفظ و توسعه منابع طبیعی و مقابله با ریزگرد‌ها در استان اجرای می‌شود.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان همچنین از اجرای طرح (هر ایرانی؛ یک نهال) و (هزار اصله نهال به ازای هر شهید)، به مناسبت روز درختکاری امسال خبر داد و افزود: شهرداری‌ها نهال‌های مورد نیاز در برنامه درختکاری امسال را تامین کرده و در محوطه ادارات، سازمان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و راه‌های استان کاشته می‌شود که در این طرح دستگاه‌های اجرایی می‌توانند درخت میوه هم بکارند.

محمدرضا عبدالهی با بیان اینکه قرار است جنگل‌های گیلان به میزان ۸۰۰هکتار توسعه یابد، گفت: در این طرح، گونه‌های بومی مطابق با جغرافیای هر منطقه، در حدفاصل جنگل و مرتع کاشته می‌شود.

او تصریح کرد: طرح صیانت از جنگل‌های گیلان از سال۸۱ آغاز شده و تا کنون به مساحت ۸هزار و ۵۰۰هکتار در استان رسیده است.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.