معاون استاندار اردبیل گفت: پیشگیری و مقابله با شیوع احتمالی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ضروری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا قاسمیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در  جلسه ستاد کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای پرندگان بر ضرورت استفاده از ظرفیت پایگاه های بسیج و مشارکت بسیجیان، تشکل های مردمی و شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران در آموزش و آگاهسازی روستاییان در پیشگیری از بیماری در طیور بومی و روستایی تاکید کرد.

 او ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی دامپزشکی در رصد و پایش این بیماری و انجام مراقبت های ویژه در مدیریت و کنترل آن، اطلاع رسانی گسترده در رسانه ملی صدا وسیما و نیز سایر رسانه ها را مطلوب دانست.

قاسمیان با اشاره به اهمیت و حساسیت موضوع، همکاری های بین بخشی را ضروری دانست و خواستار همکاری تنگاتنگ صدا و سیما با دامپزشکی در راستای اطلاع رسانی گسترده و آگاهی دهی به مردم در این زمینه شد.

 او گفت: اعتبار لازم برای کنترل و پیشگیری از این بیماری تامین شده و تا چند روز آینده پرداخت می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان نیز در این جلسه  ضمن ارایه گزارش از فعالیت های شبانه روزی دامپزشکی در کنترل  بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با  بیان اهمیت و حساسیت این بیماری و موج سنگین آن در جهان گفت: هرگونه اهمال، سهل انگاری و عادی انگاری باعث بروز این بیماری در منطقه شده وکنترل آنرا بسیار سخت کرده و تهدید صنعت طیور و بدنبال آن تهدید امنیت غذایی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.