استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه استان در ردیف سه منطقه دارای بالاترین نرخ بیکاری در کشور است گفت: راهکار موثر حل مشکلات استان اشتغال است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  حسین مدرسی خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست بررسی تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد و بهزیستی گفت: در سیستان و بلوچستان به دنبال ایجاد اشتغال هستیم و معتقدیم از محل ایجاد شغل بسیاری از آسیب‌ها و بزهکاری‌های اجتماعی استان رفع خواهد شد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا و تسلیت شهادت مظلومانه ۲ تن از پاسداران سپاه در منطقه زاهدان گفت: موضوع اهمیت و اولویت کارگروه اشتغال دستور صریح رییس جمهور و ماموریت ویژه استاندار است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه ملاک ارزیابی فرمانداران نیز ایجاد اشتغال و جذب تسهیلات اشتغالزایی هر شهرستان خواهد بود گفت: موضوع اشتغال اولویت کار فرمانداران استان است.

وی گفت: توانمندسازی و خودکفایی افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی مهم‌تر از بسته معیشتی و کمک مستمر به این افراد بوده بنابراین این نهاد‌ها راستی‌آزمایی و پایش تسهیلات پرداختی را از نقطه شروع یعنی مراجعه متقاضیان به بانک‌ها تا دریافت تسهیلات و ایجاد اشتغال و بیمه آنان را در دستور کار خود قرار دهند.

مدرس خیابانی  گفت: کمیته امداد و بهزیستی استان براساس اعتبار ابلاغی که دارند، موظفند تا یک و نیم برابر تسهیلات در اختیار متقاضیان واجد شرایط تسهیلات اشتغالزایی را به بانک‌ها معرفی کنند تا در صورت انصراف احتمالی تعدادی از افراد خلا ایجاد نشود و سقف اعتبار تخصیصی به استان به طور کامل جذب شود.

وی گفت: پایین ترین نرخ پرداخت تسهیلات سپرده‌ها با ۵۸ درصد مربوط به سیستان و بلوچستان است که از بانک‌ها انتظار می‌رود تا پایان دی‌ماه جاری این رقم را به میانگین کشوری برسانند چرا که شایسته نیست اعتبارات و تسهیلات ابلاغی برگشت داده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر حمایت از محصولات تولید داخل استان و مشاغل خرد گفت: هیچ یک از دستگاه‌های دولتی و اجرایی حق ندارد مشابه کالایی که در استان تولید می‌شود را از بیرون استان تهیه کند بنابراین حتما اولویت با محصولات تولید داخل استان خواهد بود و باید دستگاه‌های نظارتی نیز بر این مهم نظارت داشته باشند.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت توزیع متوازن اعتبارات گفت: دستورالعمل‌های واحدی که برای کل کشور ابلاغ می‌شود به فراخور شرایط استان نیست بنابراین بازنگری و اصلاح دستورالعمل‌ها متناسب با شرایط سیستان و بلوچستان توسط کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی استانی و انعکاس مطالبات استان به مرکز کشور لازم و ضروری است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار