سازمان هنری رسانه‌ای اوج کار خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرد و در این سال‌ها فیلم‌های سینمایی زیادی را به جشنواره فجر فرستاده بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان هنری رسانه‌ای اوج کار خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرد؛ این سازمان از زمان تأسیس خود مبنای تولیدات سینمایی خود را بر محتوای انقلابی گذاشت و در این سال‌ها فیلم‌های سینمایی «هیهات»، «بادیگارد»، «ایستاده در غبار»، «فهرست مقدس»، «خروج»، «روز بلوا»، «تنگه ابوقریب»، «به وقت شام» و ... را ساخت که همه آن‌ها در ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمدند.

بسیای از این آثار از جشنواره فیلم فجر سیمرغ هم گرفته‌اند؛ برای مثال فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد محصول سال ۱۳۹۴ سازمان اوج بود. این فیلم برای حضور در بخش نگاه نو سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر انتخاب شد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر۱۳۹۴ را از آن خود کرد.

پوستر فیلم منصور و روز بلوا

«بادیگارد» هم یکی از فیلم‌های سینمایی تولیدی در سازمان اوج است که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در شش رشته کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین شد و در دو رشته بهترین بازیگر مرد و بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و جلوه‌های ویژه بصری سیمرغ بلورین جشنواره را دریافت کرد. این فیلم همچنین در هجدهمین دوره جشن خانه سینما تندیس زرین بهترین موسیقی متن و بهترین جلوه‌های ویژه بصری را دریافت کرد.

تنگهٔ ابوقریب ساخته بهرام توکلی هم در کنار مغز‌های کوچک زنگ‌زده با یازده نامزدی سیمرغ بلورین پیشتاز جشنوارهٔ سی‌وششم شد. این فیلم با دریافت شش سیمرغ بلورین بیشترین سیمرغ را از سی‌وششمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر دریافت کرد.

به وقت شام هم فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم حاتمی‌کیا محصول سال ۱۳۹۶ است. این فیلم موفق به دریافت ۳ سیمرغ بلورین در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

پوستر فیلم های تنگه ابوقریب و به وقت شام

سازمان رسانه ای اوج در سال گذشته هم با دو فیلم سینمایی «منصور» و «مصلحت نظام» در جشنواره فیلم فجر حاضر شد. امسال هم این سازمان فیلم سینمایی «پسر مریم» را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرد؛ اما از سوی هیئت انتخاب جشنواره برای نمایش در این رویداد هنری انتخاب نشد. 

شب گذشته؛ مهرداد معظمی مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج در واکنش به حذف فیلم «پسر مریم» از جشنواره فیلم فجر در توئیتی نوشت: «توصیه کرده بودند فیلم پسرمریم با موضوع فساد در دوره پهلوی را از جشنواره فیلم فجر خارج کنید چون امکان صدور پروانه نمایش برای این فیلم وجود ندارد!؟ در فرصتی بعد از اتمام مراحل فنی، اکرانی برای اهالی رسانه خواهیم داشت تا خودشان درباره فیلم قضاوت کنند...»

عکسی از فیلم پسر مریم

گفتنی است؛ امسال بنیاد سینمایی فارابی با فیلم‌های لایه‌های دروغ، نگهبان شب و بدون قرار قبلی در جشنواره چهلم فیلم فجر، حضور دارد. از حوزه هنری هم فیلم‌های ضد و صورت فلکی را به صورت مستقل نمایش داده می‌شود؛ اما سازمان اوج نماینده‌ای در فجر امسال ندارد.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۷ دی ۱۴۰۰
ایثارگری و جانبازی واژه‌ای‌ است بسیار مقدس و بامعنا و فراتر از عدد و رقم و درصد است کسی که برای دفاع از تهاجم و تجاوز دشمن از مملکت خود دفاع و عارضه ای را بدست آورده است جانباز است. اینکه43سال بگویند اگر کسی 25درصد به بالا باشد جانباز بحساب می آید و خودش و همسر و خانواده اش میتوانند از تسهیلات استفاده کنند و بقیه زیر 25 نه که الان هم همینگونه است جانباز به حساب نمی‌آید و خود و فرزندانش از این تسهیلات برخوردار نمی‌شوند به تعبیری شخصیت و ایثار و ازخودگشتگی و رشادت و مجاهدت و غیرت و حماسه آفرینی دفاع از سرزمین را به عدد و رقم تقلیل می‌دهدو اصلا خوب نیست. پس اصلا نباید مسیولان و مدیران مملکت کیفیت را فدای کمیت کنند! اینکه بگوییم افرادی که فقط 25 درصد به بالا هستند بهمراه خانواده هایشان از همه تسهیلات کار، اشتغال، تحصیل رایگان در دانشگاهها و....باشند و حتی این تابلوی تسهیلات در ورود به دانشگاههای آزاد و پیام نور و علمی کاربردی را هم در سطح شهرها با عنوان تسهیلات به جانبازان و خانواد های فقط 25درصد به بالا بچسبانیم و سوهان روح جانبازان و خانواده های زیر 25درصد بشویم اصلا درست نیست و بنیاد شهید بخشنامه به دانشگاهها کند که دیگر در سطح شهر نچسبانند.. آیا فکر نمی‌کنید چنین رویه‌ای به جای رویش، ریزش ایجاد خواهد کرد؟ جانباز زیر25 جانباز علنا به حساب نمی‌آیند جامعه در قبال چنین عبارت‌هایی چه واکنشی خواهد داشت؟ بنابراین مراقب باشید قشر ایثار‌گر و جانباز جامعه را با هر عدد و رقمی که در دفاع از مملکت‌شان حضور داشته‌اند سرخورده نکنید و مهم‌تر اینکه خانواده‌ ایثارگران را دچار سوء ظن و مهم‌تر این‌که دچار کمیت‌سازی نکنید کسی که حتی یک‌روز و یک درصد عارضه هم برای دفاع از ناموس و وطنش در مقابل دشمن ایستاده است از احترام ویژه‌ای در نزد جامعه برخوردار می‌شود و جانباز محسوب میگردد و وظیفه دولت و بنیاد شهید است که تسهیلات ارایه دهد. چرا با عدد و رقم سازی نفس حضور در جبهه جنگ و همین‌طور مقاومت در برابر ظالم را از قلب به محاسبات ذهنی می‌بَرید؟ بنابراین هر کسی که عنوان جانبازی را یدک می‌کشد باید جانباز به حساب بیاورید و با تبصره‌بافی و ماده و بند‌سازی و همچنین با عدد و رقم سازی جایگاه این قشر را در نزد جامعه مخدوش نکنید! برای امنیت‌بخشی به شغل و معاش فرزندان ایثارگران و همین‌طور جوانان مملکت بند و تبصره‌های من‌درآوردی را حذف کنید و فضایی ایجاد کنید که همه جامعه در دفاع از مملکت مثل دوران جنگ تحمیلی با قلب‌شان آماده حضور باشند چنین تقسیم‌بندهایی مثل بذر نامرغوبی‌ست که در فرآیند زمان میوه نخواهد داد!هوشمندانه کف مطالبات قشر ایثارگر جامعه را یکسان‌سازی کنید و در شرایط امروز جامعه بین صدآفرین و هزار آفرین که فقط لفظ و عدد و رقم است تفاوت قائل نشوید چرا که نیت‌های همه شهدای عزیز، جانبازان گرامی، آزادگان سرافراز و رزمندگان دلاور در خصوص دفاع از مملکت‌ و مکتب‌شان یکسان و ارزشمند بوده است
آخرین اخبار