استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه‌ها باید در حل مسائل مختلف استان نقش پررنگ‌تری داشته باشند و با انجام تحقیق و پژوهش مشکلات و معضلات سیستان و بلوچستان را حل کنند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی  استاندار سیستان و بلوچستان گفت:دانشگاه‌ها و دانشگاهیان باید با مسئله‌محوری، نیاز‌های سیستان و بلوچستان را شناسایی کنند و برای برون‌رفت از مشکلات و معضلات استان راهکار عملی ارائه کنند.

خیابانی گفت: قطعاً توسعه فضا‌های کمی و کیفی در دانشگاه‌ها باید در کنار هم مورد توجه باشد چرا که سالانه تعداد زیادی دانشجو در رشته‌های مختلف در استان سیستان و بلوچستان فارغ‌التحصیل می‌شوند، اما همچنان بسیاری از مشکلاتی که به دست این جوانان قابل حل است، ادامه دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان  گفت: دانشگاه‌ها باید برای اشتغال دانش آموختگان خود برنامه داشته باشد به همین منظور توسعه دوره‌های مهارت افزایی و کارورزی در دانشگاه‌ها ضروری است.

وی گفت: رشته‌های دانشگاهی باید مبتنی بر نیاز استان تعریف شود.

وی گفت: دانشگاه سیستان و بلوچستان یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور به شمار می‌رود و فارغ‌التحصیلان و نخبگان بومی خوبی نیز تربیت کرده که این افراد انگیزه خدمت به این مردم را بیش از همگان دارند.

مدرس خیابانی گفت:باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده شود.

وی گفت: به همه دستگاه‌های استان سیستان و بلوچستان ابلاغ شده در صورت وجود توان داخلی همه طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی خود را باید به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی استان واگذار کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار