رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری گفت: نقشه واحد‌های تخریب شده بر اثر زلزله در شهرستان کوهرنگ، رایگان طراحی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهران کوهی کمالی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان، باتوجه به وظیفه‌ای که در خدمت‌رسانی به مردم دارد، ساختمان‌هایی را که دچار حادثه شده اند و از طریق فرمانداری‌ها معرفی شوند، به صورت رایگان طراحی می‌کند.

او افزود: همچنین طراحی و نظارت بر ساختمان‌هایی که در طرح اقدام ملی مسکن ساخته می‌شوند، برعهده مهندسان سازمان مهندسی ساختمان استان است و این سازمان به صورت مستقیم در این طرح دخیل است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان خدمات خود را در محروم‌ترین نقاط استان گسترش داده است و حتی نرخ تعرفه در این مناطق تعدیل می‌شود، بنابراین تلاش شده است خدمت‌رسانی در تمامی نقاط به صورت یکنواخت باشد.

کوهی کمالی در خصوص استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه مقاوم‌سازی ساختمان هم گفت: پُرهزینه بودن بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در کشور و نبود آموزش‌های لازم درخصوص فناوری‌های نوین از جمله مشکلات پیش روی صنعت ساختمان در کشور است.


بیشتر بخوانید


گفتنی است: زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت شش و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

این زلزله اگر چه خسارت جانی در پی نداشت، اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کرد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار