معاون تحقیقات وزارت دفاع گفت: صنایع دفاعی و خودروسازی می‌توانند در قالب برنامه مشترک برای ارتقای صنعت و کاهش وابستگی تلاش کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، افشین نادری‌شریف معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در بازدید از شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو و شرکت دانش‌بنیان جتکو و همچنین خطوط تولید ایران خودرو، گفت: فعالیت‌های صورت گرفته در ایران خودرو در حوزه طراحی و تولید موتور و همچنین تولید خودرو‌های الکترونیکی نشان از توان و عزم این شرکت برای پیشرفت و رسیدن به افق‌های بالاتر است.

او افزود: با تلاش کارکنان ایران خودرو در حوزه تحقیقات و ارائه پلتفرم‌های جدید در کنار بهره‌گیری از دانش روز و استفاده از توان داخلی، ان‌شاءالله روز به‌روز شاهد افزایش کیفیت محصولات خواهیم بود.

نادری‌شریف گفت: فناوری دفاعی توسعه یافته و سرریز آن به دیگر صنایع منتقل شده است. آماده همکاری و ارائه فناوری‌های مورد نیاز شرکت‌های خودروساز در زمینه‌های مختلف هستیم.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفته بود که وزارت دفاع با توجه به سرمایه‌های عظیم علمی و فناورانه خود در حوزه تولید و ساخت تجهیزات پیشرفته دفاعی و نظامی توانایی‌های بسیاری در تأمین قطعات مورد نیاز شرکت‌های خودرو ساز دارد و می‌تواند به عنوان بازوی کمکی صنعت خودروی کشور گره گشای ساخت قطعات تحریمی در حوزه تولید خودرو باشد.

پیش‌تر نیز، امیر دریادار رستگاری معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفته بود که می‌توانیم فناوری ساخت انواع گیربکس اتوماتیک خودروهای سواری را ظرف یک سال در اختیار خودروسازان قرار دهیم.

معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع گفت: خودکفایی در تولید قطعات خودرو بسیار مهم است. در این زمینه مسئولیت خودروسازان نیز بسیار اهمیت دارد و ما به اجرای این مسئولیت کمک خواهیم کرد. انباشت دانش و زیرساخت‌های صنعتی که در صنایع دفاعی کشور وجود دارد با یک تغییرات کوچک می‌تواند به کمک خودروسازان و همه بخش‌های صنعتی کشور بیاید. نوآوری در صنعت ملی خودرو کمک شایانی به بهبود وضعیت اقتصادی کشور می‌کند، گفت: خودروسازی دارای زیرساخت‌ها و توانمندی خوبی است و صنایع دفاعی و خودروسازی می‌توانند در قالب برنامه مشترک برای ارتقای صنعت خودرو و کاهش وابستگی در این زمینه تلاش کنند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز با بیان این‌که همکاری مطلوبی میان ایران خودرو وزارت دفاع شکل گرفته است، گفت: تعاملات گسترده و عمیقی برای تولید قطعات با فناوری بالا وجود دارد.ایران خودرو در قالب میز‌های خودکفایی وزارت صمت، قرارداد‌های متعددی را با شرکت‌های دانش‌بنیان و قطعه‌ساز منعقد کرده که در این بین سهم وزارت دفاع، ۱۷ قرارداد داخلی‌سازی قطعات است که در حال اجرا و تولید است. نهضت ساخت داخل، در همکاری و تعامل مطلوب با صنایع دفاعی، شرکت‌های دانش‌بنیان، سازمان هوافضا و شرکت‌های قطعه‌ساز با هدف کاهش ارزبری تولید درحال انجام است.

مقیمی به کاهش ارزبری ناشی از ساخت داخل از سال ۹۸ تاکنون اشاره کرد و گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم و بهره‌گیری بهتر از شرکت ها‌ی داخلی، از سال ۹۸ تاکنون موفق به کاهش ارزبری ۳۰۴ میلیون یورویی شده‌ایم.

معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و هیأت همراه از شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو، شرکت دانش‌بنیان جتکو و مرکز تحقیق، توسعه و تکوین محصولات ایران خودرو بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند طراحی و تولید محصولات ایران خودرو قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
a
۱۰:۲۹ ۱۱ دی ۱۴۰۰
حرفای خنده دار
آخرین اخبار