معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد که ملاک و معیار اعمال محدودیت‌های کرونایی در مناطق و شهرهای مختلف این شهرستان بر اساس رنگ بندی‌های بومی و با تشخیص دانشکده علوم پزشکی لارستان باشد.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، داریوش دهقان معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان در یکصد و شانزدهمین جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان لارستان گفت: چنانچه سامانه سراسری ماسک وضعیت شهرستان را زرد و یا آبی اعلام کرد، اما در منطقه ای و شهری دانشکده علوم پزشکی لارستان تشخیص دهد که این منطقه وضعیتی قرمز و یا نارنجی دارد، باید محدودیت های با وضعیت رنگ بندی های شهرستانی درآن منطقه اعمال شود.

او بیان کرد: با اعلام مسئولان دانشکده علوم پزشکی لارستان وضعیت شهرهای خور و عماد شهر نارنجی و همچنین روستای کورده لارستان قرمز اعلام شد که باید تمام شیوه نامه های بهداشتی و محدودیت های کرونایی بر اساس همین رنگ بندی ها باشد و بخشداران و دهیاران موظف به همکاری و همراهی با ستاد مدیریت کرونا شهرستان هستند.

دهقان تصریح کرد: نظارت و کنترل بر پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی آیت الله آیت اللهی لارستان با توجه به شناسایی و ورود سویه جدید اُمیکرون به کشور تشدید شود و تمام مسافران خارجی در این فرودگاه قبل از ورود به کشور باید پایش بهداشتی شوند.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: داشتن کارت واکسن برای تمام مسافران داخلی و خارجی از مسیر فرودگاه بین المللی آیت اللهی لارستان ضروری است و دفاتر خدمات مسافری پروازهای خارجی یا داخلی در این شهرستان که بدون کارت واکسیناسیون، بلیت صادر کنند بسته می شوند.

او افزود: با توجه به ضرورت افزایش میزان پوشش عمومی واکسیناسیون در شهرستان لارستان همه کارکنان در دستگاه های دولتی و خصوصی موظف به دریافت دو دوز واکسن هستند.

دهقان با اشاره به اینکه هیچ کارمندی بدون دریافت واکسن حق ورود به دستگاه مربوطه را ندارد، گفت: نماینده ای از دانشکده علوم پزشگی لارستان به ستاد مدیریت کرونا شهرستان معرفی شود و با نظارت دقیق میزان استقبال کارکنان در نهادهای مختلف نسبت به دریافت واکسن را بررسی و به صورت روزانه گزارش کند.

فرماندار ویژه لارستان بیان کرد: امروز مردم به‌ خوبی اطلاع دارند که با رعایت اصول بهداشتی می‌توان از آسیب‌های بعدی شیوع بیماری جلوگیری کرد .

او تصریح کرد: اگرچه تاکنون موردی از سویه جدید اُمیکرون در شهرستان لارستان و منطقه مشاهده و شناسایی نشده است، اما باید خطر را جدی گرفت و به خصوص اینکه برخی رسانه ها از شناسایی موارد مشکوکی از این سویه جدید در مناطقی از استان همجوار خبر داده اند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار