رئیس نظارت بر امور حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم ردپای پلنگ مشاهده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رستمی رئیس نظارت بر امور حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: ردپا و سرگین‌هایی که متعلق به پلنگ بوده، در منطقه کوهستانی شکارممنوع خرمنه‌سر طارم مشاهده شده است.

او افزود: در سرگین یافت شده پلنگ، موی گراز نیز دیده شده که نشان از این دارد این‌گونه طعمه پلنگ بوده است.

رئیس نظارت بر امور حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان ادامه داد: کوه‌های واقع در  طارم و منطقه قره‌پشتلو  زنجان، زیستگاه و مأمن پلنگ در این استان است و با توجه به اینکه پلنگ، استتار شونده قهار و ماهری است و بر حسب غریزه ذاتی، خود را از چشم‌ها پنهان نگه می‌دارد، بنابراین مشاهده آن به ندرت اتفاق افتاده و سرشماری این گونه را امری مشکل می‌کند.

این مسئول بااشاره به اینکه اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان، در حفظ و حراست از این گونه جانوری، تلاش زیادی می‌کند، گفت: منطقه خرمنه‌سر طارم که دارای شرایط آب و هوایی مناسب بوده و از تنوع زیستی بسیار خوب و بالایی نیز برخوردار است که برای زیست پلنگ، منطقه‌ای امن و مطمئن محسوب می‌شود.

رئیس نظارت بر امور حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان،  ادامه داد: این گونه جانوری شاخص، حیوانی قلمروطلب است و اگر طعمه کافی در زیستگاه داشته باشد، به دام‌های اهلی و انسان‌ها نزدیک نمی‌شود و در استان زنجان نیز از حمله این جانور به دام‌ها، گزارشی دریافت نشده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۷ دی ۱۴۰۰
برا اهالی خطر نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
حالا این خوبه یا بد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
چه خبر خوبی خوشال شدم واقعا