مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: تا اوایل هفته آینده جوی پایدار توام با هوای سرد زمستانی در غالب مناطق استان تداوم خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا اوایل هفته آتی جوی پایدار توام با هوای سرد زمستانی در غالب مناطق استان تداوم خواهد یافت که بر این اساس آسمان تا روز سه شنبه (۷ دی) غالباً صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: از روز چهارشنبه (۸ دی) جریانات مرطوب خزری تقویت شده و با گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو، در پاره‌ای از اوقات شاهد افزایش ابرناکی خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: از نظر دمایی نیز تغییرات دمای روزانه در غالب مناطق استان اردبیل قابل توجه نخواهد بود، اما در مناطق مرکزی و جنوبی استان شب‌های زمستانی سرد توام با یخبندان همچنان ادامه خواهد داشت.

محمدی گفت: در طی این مدت در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل شاهد وزش باد جنوبی (متوسط تا گاهی تند) خواهیم بود که در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر و کوهستانی استان اردبیل می‌تواند موجب کولاک برف و رانش برف به سطح جاده شده و ضمن کاهش دید افقی، باعث لغزندگی سطح جاده گردد.

او ادامه داد: با توجه به وزش باد‌های جنوبی در ارتفاعات برفگیر استان اردبیل احتمالاً رخداد بهمن نیز دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.