رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور گفت: مرکز حمایت از طلبه‌ها و اساتید حوزه‌های علمیه با هدف حمایت از طلبه‌ها در یاسوج افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت الاسلام محمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مراکز خدمات حوزه‌های علمیه در استان‌ها زیر نظر امام جمعه فعالیت می‌کنند، گفت: هدف از راه اندازی این مراکز حمایت از طلبه‌ها و اساتید حوزه‌های علمیه بدون مسکن است.

او با بیان اینکه طلبه‌ها حدود ۱۸ سال در حال تحصیل هستند و این مرکز از آن‌ها حمایت معنوی و مادی می‌کند، افزود: همچنین این حمایت ها شامل افرادی که مشغول به امر پژوهش و تبلیغ هستند نیز به صورت ویژه ادامه می یابد.
 
محمدی دومین رویکرد این سازمان را حمایت از طلبه‌ها و اساتید حوزه که در شهرستان‌ها مشغول فعالیت هستند و به استان‌های قم و مشهد مهاجرت نمی‌کنند، عنوان کرد و ادامه داد: در برخی استان‌ها ما برای اساتید خارج و طلبه‌ها مشکل مسکن داریم که برنامه داریم برای آن‌ها مسکن‌های موقت احداث کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد ۷۵۰ هزار تن جمعیت دارد، گفت: ۲۰ هزار تن از این جمعیت سادات هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نصیر حسینی با بیان اینکه این استان در زمان حکومت پهلوی مورد ظلم واقع شد، افزود: جنگ‌های سختی بین این مردم و حکومت سابق انجام شد و کشتار زیادی اتفاق افتاد.
 
او با بیان اینکه مردم استان علاقه خاصی به روحانیت دارند، ادامه داد: بعد از انقلاب حوزه‌های علمیه در استان تشکیل شد که هم اکنون چهار مرکز حوزه علمیه برادران و پنج مرکز علمیه خواهران در استان مشغول به فعالیت هستند.

حسینی بیان کرد: جمعیت طلبه‌های مشغول به تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در این استان نسبت به جمعت خوب است و انتظار می‌رود از آن‌ها حمایت شود.
 
همچنین حجت الاسلام رفیعی معاون مسکن مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور در حاشیه افتتاح ساختمان مرکز خدمات استان با بیان اینکه هدف از احداث و راه اندازی این ساختمان‌ها حمایت از روحانیون است، گفت: این ساختمان در مرکز استان و در زمینی به مساحت هزار و ۸۸۰ متر و زیر بنای ۴۵۰ متر مربع با اعتبار ۵ میلیارد تومان در سه طبقه راه اندازی شده است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.