فرمانده پلیس راه استان اردبیل به سرنشینان بیش از ۳۰۰ خودرو که در جاده‌ها گرفتار برف و کولاک شده بودند امدادرسانی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ سید محمد صفوی، فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: در جریان بارش برف سنگین روز‌های گذشته، مأموران پلیس راه اردبیل به سرنشینان بیش از ۳۰۰ خودروی گرفتار شده در میان برف و یخ امدادرسانی کردند.

او ادامه داد: نحوه امدادرسانی به خودرو‌های متوقف شده در میان راه‌های برفی مناطق مختلف این استان به اشکال مختلف از جمله کمک به بستن زنجیر چرخ، هدایت رانندگان ناآشنا به راه‌های برفی استان، رفع انسداد راه ناشی از توقف خودرو‌های فاقد زنجیر چرخ صورت گرفته است.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل با بیان اینکه در گردنه‌های برف گیر استان به علت تدوام وزش باد و افت شدید دمای هوا کولاک مقطعی برف حاکم است، گفت: در حال حاضر تردد از گردنه خلخال به اسالم فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

سرهنگ صفوی ادامه داد: رانندگان همکاری لازم را با ماموران پلیس‌راه داشته و ضمن پایبندی به مقررات راهنمایی و رانندگی، با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از ترمز‌های ناگهانی خودداری و فاصله طولی خودروی خود با وسیله نقلیه جلو را حفظ کنند.

او با تأکید بر اینکه در زمان ناپایداری هوا وبارش برف و کولاک رانندگان و مسافران از سفر‌های غیرضروری باید اجتناب کنند، اظهار کرد: در صورت ضرورت سفر، رانندگان تجهیزات ایمنی زمستانی به خصوص زنجیرچرخ به همراه داشته و مشارکت با پلیس و قانونمندی را اصل مهم در پیشگیری از حوادث رانندگی و تأمین آرامش سفر تلقی کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.