سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز گفت: تردیدی در تاثیر تزریق واکسن در پیشگیری از خطرات کرونا وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، همواره استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تزریق واکسن به عنوان عوامل موثر در کاهش خطرات کرونا و پیشگیری از عدم ابتلا به آن، مطرح بوده است.

در این بین مباحثی در فضای مجازی در خصوص تاثیر بیشتر برخی واکسن ها و مقاومت آن ها مقابل امیکرون مطرح می شود اما ظاهرا این واکسن ها تفاوت چندانی هم با یکدیگر ندارند.

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز گفت: اولین شخصی که به سویه امیکرون مبتلا شد واکسن فایزر تزریق کرده بود و این مسئله نشان می دهد که نوع واکسن در ابتلا به این سویه تفاوت چندانی ندارد و آغاز محدویت ها در سایر کشورها نیز حاکی از همین مسئله است.

او افزود: به نظر می آید ابتلا به امیکرون  اجتناب ناپذیر است و باید همت جمعی در راه مقابله با آن داشته باشیم.

بابایی با بیان این که در تاثیرگذاری واکسن شکی وجود ندارد بنابراین شهروندان برای تزریق آن مراجعه کنند، گفت: استقبال شهروندان از تزریق دز سوم واکسن کرونا خوب بوده است و تعداد مراکز واکسیناسیون نیز بیشتر خواهد شد.

او افزود: کمبودی درخصوص واکسن وجود ندارد، مراکز واکسیناسیون از ساعت هشت صبح تا هشت شب فعالیت دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز گفت: امیکرون با هیچ کس شوخی ندارد و همه گروه های سنی را درگیرمی کند، رعایت شیوه نامه های بهداشتی در البرز کاهش پیدا کرده است.

او افزود: برای کنترل امیکرون حتما از ماسک استفاده و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و اگر در رعایت شیوه نامه های بهداشتی دچار سهل انگاری شویم، قطعا با شیب تند امیکرون مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.