معاون مدیر توسعه و بازرگانی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۳۸۵ تن شکر بین زنبورداران این استان توزیع شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، داریوش سرحدی، معاون مدیر توسعه و بازرگانی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: اتحادیه زنبور داران برای حمایت از تولید عسل و حمایت از زنبورداران استان اقدام به دریافت سهمیه شکر برای توزیع بین زنبورداران سطح استان همدان کرد که در همین رابطه در سال ۹۸ با آماری که در شرکت بازرگانی غله استان وجود دارد این اتحادیه ۶۵۱ تن شکر تحویل گرفته است.

او میزان دریافت سهمیه شکر اتحادیه زنبوردارن استان همدان در سال گذشته را نیز ۷۸۸ تن برشمرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون نیز این اتحادیه ۳۸۵.۵ تن سهمیه شکر برای توزیع بین زنبوردان سطح استان دریافت کرده است.

معاون مدیر توسعه و بازرگانی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سهمیه شکری که برای اتحادیه زنبوردارن استان امسال تخصیص داده شده بود دو برابر میزان سهمیه دریافتی بوده است، عنوان کرد: در آبان ماه سال به دلیل مشکلات نقدینگی اتحادیه زنبورداران استان نتوانست سهمیه شکر تخصیص داده شده را به صورت کامل جذب کند.

سرحدی سهمیه تخصیصی شکر به اتحادیه زنبورداران استان همدان را در سال ۱۴۰۰میزان ۶۵۰تن برشمرد و یاد آور شد: در آبان‌ماه اتحادیه زنبورداران استان همدان تنها موفق به جذب یک سوم از شکر تخصیصی خود در حدود ۲۰۰ تن شد.

او با بیان اینکه در صورت جذب سهمیه آبان ماه میزان تخصیص سهمیه شکر اتحادیه زنبورداران استان همدان بالاتر از این میزان کنونی می‌شد، اضافه کرد: توسط سازمان جهاد کشاورزی استان طی مکاتبه‌ای با شرکت غله و بازرگانی استان مبنی بر اینکه شکر آبان دوباره برای اتحادیه زنبورداران به منظور توزیع شکر بین زنبورداران استان تخصیص داده شود انجام شد.

معاون مدیر توسعه و بازرگانی جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: پاسخ شرکت غله به این مکاتبه آن بود که باید این امر از طریق تهران در سامانه دیده شود و بارگذاری جدید صورت گیرد یا در غیر این صورت تاریخ آن تمدید شود.

سرحدی با اشاره به اینکه تا این تاریخ شرکت غله کشور تمدید دوباره سهمیه شکر آبان ماه اتحادیه زنبوردان را قبول نکرده است، افزود: همچنان پیگیری‌ها در حال انجام بوده و در آخرین پیگیری مدیرعامل زنبور داران استان همدان قرار بر آن شده که از اتحادیه مرکزی تهران پیگیر کار باشد و برای تخصیص سهمیه شکر به صورت مرکزی از تهران اقدام کنندکه بتوانند سهمیه مورد نظر را بگیرند.

او با بیان اینکه اگر چنین اتفاقی بیفتد طی مکاتبه‌ای با شرکت غله سهمیه مورد نظر در اختیار آنان قرار خواهد گرفت، گفت: اگر همکاران اتحادیه زنبورداران استان بتوانند تخصیص شکر را از تهران بگیرند در بحث ذخایر شکر برای زنبورداران استان همدان مشکلی نخواهیم داشت.

معاون مدیر توسعه و بازرگانی جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یکی از بزرگترین اهدافش حمایت از تولید است، خاطر نشان کرد: تولید عسل و حمایت از زنبورداران استان در سرلوحه کار معاونت امور دام در بخش زنبور عسل بوده و در حوزه توسعه بازرگانی در تامین مایحتاج شکر و دیگر اقلام مورد نیاز زنبور داران هر کمکی که نیار باشد انجام خواهیم داد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.