رییس جمعیت هلال احمر ایرانشهر گفت: مانور زلزله و ایمنی در ٢۵ خانه هلال این شهرستان برگزار شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدرضا کرد رییس جمعیت هلال احمر ایرانشهرگفت:هدف از اجرای  مانورزلزله  که با شعار «ایران آماده» برگزار شد، کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، افزایش آگاهی مردم در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع و ارتقا فرهنگ ایمنی در مقابل زلزله بود که همزمان با سراسر کشور در خانه های هلال شهرستان ایرانشهر نیز برگزار شد.

وی گفت:در این مانور اعضای خانه های هلال با مهارت‌های اصول پناهگیری و خروج اضطراری در زمان وقوع زلزله آشنا شدند و به صورت عملی نیز آن را تمرین کردند.

کرد  گفت: آشنایی مردم با ایمن بودن ساختمان در برابر خطرات ناشی از زلزله و نیز زمان مناسب برای پناه گیری، جلوگیری از فرار و هجوم بردن به سمت درب خروج، حفظ نقاط آسیب پذیر بدن در برابر ریزش اجزاء سازه ای و غیر سازه ای از جمله نکاتی است که کلیه ی اعضای خانواده باید آموزشهای لازم در این رابطه را فراگیرند.

رییس جمعیت هلال احمر ایرانشهر گفت: با توجه به اولویت خانه های هلال برای جمعیت هلال احمر و نقش موثر آن در افزایش آموزش های امدادی برای مردم مناطق دور دست، مراکز دهستان ها و بخش ها، این مانور با هدف افزایش مهارت نیروهای امدادی، افزایش آگاهی و بررسی کارایی برنامه های آمادگی، مقابله و ارزیابی در زلزله صورت گرفت.

ایرانشهر در ۳۳۴ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار