استاندار خوزستان از تخصیص بخشی از اعتبارات ویژه توسعه جاده ای استان به توسعه محورهای خرمشهر به اهواز و آبادان اروندکنار خبر داد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، صادق خلیلیان استاندار خوزستان از اختصاص ۴۶ هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه توسعه جاده‌ای در استان و اجرای آن تا سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: توسعه جاده‌های ارتباطی خرمشهر-اهواز  و آبادان - اروندکنار هم در همین زمره قرار دارد.

او با بیان اینکه در کنار توسعه صنعتی، کشاورزی و تجاری، توسعه شهری هم مهم و ضروری است، بیان کرد: وضعیت عمران شهری آبادان و خرمشهر باید مناسب‌تر و با شایستگی مردم مطابق باشد.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم رسیدگی به مشکلاتی همچون نبود روکش آسفالت در آبادان، افزود: این موضوع باید در دستور کار فرمانداری و شهرداری آبادان قرار گیرد چرا که در دوره‌های گذشته استخدام پیمانکاران و بکار گیری شرکت‌ها به گونه‌ای بوده که به جای اجرای پروژه‌ها و به ارائه کار هزینه روی دست آبادان گذاشته و اعتبارات اختصاص یافته به عمران شهر آبادان هم صرف از ما بهتران شده است. 

خلیلیان همچنین بازدید اختصاصی از مناطقی همچون کوی ذوالفقاری با توجه به مشکلات بسیار در این منطقه را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: مسئولان با نشستن در اتاق نمی توانند شهر را اداره کنند، باید به میدان بیایند .

استاندار ویژه خوزستان از تصویب طرح‌های توسعه در ۱۵ حوزه مختلف شامل تامین آب و ساماندهی شبکه فاضلاب، دفع آب‌های سطحی، راه آهن، جاده‌ها، ایجاد مسکن، صنعت، معدن و کشاورزی، صنایع پایین دست نفت و گاز و صنایع فرآوری محصولات کشاورزی، مباحث فرهنگی، اشتغال و دفاع مقدس  را یادآور شد و گفت: ریل گذاری توسعه خوزستان آغاز شده است و با همراهی فرمانداران آبادان و خرمشهر تا دوسال آینده مشکل کهنه شبکه فاضلاب آبادان به صورت جدی برطرف خواهد شد.

او سهم آب خوزستان از پروژه آب غدیر را 52 درصد اعلام کرد وگفت: پروژه آب غدیر به ۵۲ درصد جمعیت غرب استان آب آشامیدنی با کیفیت می‌رساند و این طرح تا دوسال آینده به بهره برداری می‌رسد.

خلیلیان به درخواست ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار از دولت  اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور از همه وزرای خود خواسته رسیدگی به معضلات خوزستان را در دستور کار قرار دهند و این موضوع را در اسرع وقت اجرایی کنند.

دوگانگی حاکمیتی در منطقه آزاد اروند

استاندار خوزستان درباره دوگانگی حاکمیتی در منطقه آزاد آروند گفت: این سازمان به منظور تسریع در عمران و آبادانی مجوز کار گرفت، اما اکنون نه تنها ضد توسعه عمل کرده بلکه باعث شده تا برخی دستگاه‌ها وظیفه ذاتی خود را هم انجام ندهند و به منطقه آزاد محول کنند.

او تاکید کرد: می توان با وظیفه شناسی دستگاه‌ها و منطقه آزاد اروند شاهد توسعه شهر‌های آبادان و خرمشهر باشیم.

خلیلیان در این برنامه اصلاح قوانین منطقه آزاد اروند و ماحصل سودش به نفع مردم را هم وعده داد.

او درباره لغو معافیت مالیاتی خاص مناطق آزاد هم گفت: این موضوع بررسی خواهد شد و چنانچه منعی وجود نداشته باشد اعمال معافیت مالیاتی از سر گرفته می شود.

 انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.