صادرات ۴۴ هزار تُن محصول به عراق

رئیس سازمان صمت زنجان گفت: از ابتدای امسال تا آبان ماه بالغ بر۴۴ هزار تُن از محصولات صادراتی استان زنجان به کشور عراق صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با توجه به اینکه عراق طولانی‌ترین مرز خاکی را با ایران دارد  و کشوری مصرف کننده  می باشد که آمار تولید در آن بسیار کم است؛  ظرفیت بالایی برای صادرات استان زنجان  محسوب می شود.

او افزود: این امر موجب شده که عراق  به عنوان دومین کشور مقصد صادراتی و شریک تجاری استان زنجان بعد از ترکیه باشد.

فغفوری بابیان اینکه اقلیم کردستان عراق طی چند سال اخیر به خوبی توانسته صنعت خود را از سایر مناطق عراق متمایز کند، ادامه داد: از مزایای تجارت با کردستان عراق نبود بروکراسی اداری در این منطقه، تردد آسان، پرداخت و دریافت راحت‌تر پول و دسترسی به سایر بازار‌ها به ویژه سوریه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی سال‌های أخیر کفه صادرات ایران به اقلیم کردستان افزایش یافته و ۶۰ درصد صادرات ایران به عراق، در این اقلیم صورت می‌گیرد.

او عمده محصولات صادراتی به عراق را شامل میله و پروفیل آهنی، ترانسفورماتور، کاغذ، پلیمر، انواع لبنیات، شمش روی، سیم و کابل، بلوک و آجر اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال تا آبان ماه بالغ بر ۴۴ هزار تُن از محصولات صادراتی استان زنجان به ارزش ۳۴ میلیون دلار به کشور عراق صادر شده است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.