۷۰ درصد جمعیت هدف بیمه سلامت خراسان جنوبی به پزشکان خانواده شهری انتساب داده شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مختاری معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع شهری برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای آذر ماه ۱۴۰۰ اجرایی شده است.

او گفت: در حال حاضر ۳۰ پزشک عمومی در سطح استان به صورت فعال در این طرح مشارکت دارند.

مختاری گفت: از مجموع جمعیت ۵۰ هزار نفری صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق سایر اقشار نظام ارجاع ۱ (مددجویان کمیته امداد)، حدود ۳۴ هزار نفر یعنی حدود ۷۰ درصد جمعیت هدف به پزشکان خانواده شهری انتساب داده شده اند و برای سایر افراد نیز این طرح در حال اجرا است.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: سامانه‌های غیرحضوری سرویس‌های شهروندی بیمه سلامت به آدرس‌های https://eservices.ihio.gov.ir/esc و www.bimehsalamatiranian.ir با قابلیت‌های احراز هویت بیمه شده بر اساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‌ای، امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه، امکان مشاهده کلیه نسخ و امکان مشاهده ریز نسخه شامل تجویزی و خدمات ارائه شده فعال هستند.

او گفت: بیمه شدگان و هم استانی‌ها می‌توانند پاسخ سوالات خود را در خصوص بیمه سلامت از طریق سامانه تلفنی ۱۶۶۶ دریافت کنند و برای اطلاع از اعتبار بیمه پایه درمانی و پزشک خانواده خود نیز می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را با تلفن همراه خود شماره گیری کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار