برخی منابع در سوریه اعلام کردند که نظامیان ترکیه‌ای در حال آموزش شبه‌ نظامیان مستقر در ادلب سوریه هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، دیده‌بان حقوق بشر سوریه که سازمانی تحت حمایت انگلیس بوده و مقر اصلی آن نیز در لندن است امروز (یکشنبه) اعلام کرد که شبه نظامیان مخالف سوریه که در ادلب حضور دارند، تحت آموزش نظامی ترکیه قرار دارند و این کشور به شبه نظامیان طریقه کار با تانک و خودرو‌های زرهی را آموزش می‌دهد.

بر اساس اعلام این سازمان، ۴۰۰ تن از عناصر مخالفان در اردوگاه «المسطومه» واقع در ادلب به کمک ترکیه در حال یادگیری کار با سلاح‌هایی هستند که نظامیان آنکارا در همین اردوگاه ساخته‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه انگیزه ترکیه از این کار را اینگونه بیان کرد: نیرو‌های ترکیه در حال آموزش عناصری هستند که آنان را قادر به استفاده از انواع سلاح‌ها بکنند، زیرا در این صورت دیگر لازم نیست نیرو‌های ترکیه‌ای در خط مقدم مستقر شوند.

این سازمان همچنین اعلام کرد که علاوه بر ۴۰۰ نفری که در حال آموزش هستند ۲۰۰ تن دیگر نیز استفاده از خودرو‌های زرهی را یاد گرفته‌اند.

شایان ذکر است دولت ترکیه در ماجرای مذاکرات آستانه و دیگر نشست‌های بین المللی مرتبط با بحران سوریه، همواره تعهد داده که فکری به حال ادلب کند. با آن که مقامات سیاسی و دفاعی ایران و روسیه، بار‌ها از آنکارا خواسته اند که تکلیف شبه نظامیان مسلح مخالف دولت سوریه را در ادلب روشن کند، اما شواهد نشان می‌دهد که ترجیح آنکارا این است که تعلل و وقت کشی را به عنوان اصلی‌ترین برنامه سیاسی – امنیتی ادلب در دستور کار داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار