سربازان مهارت آموخته منقضی خدمت از سال ۹۷ به بعد در خراسان جنوبی تسهیلات اشتغالزایی دریافت می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اکبری راد مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: آن دسته از سربازانی که در دو سال خدمت سربازی، مهارت‌های لازم را آموخته اند و به عنوان سربازان ماهر، ساکن و بومی استان هستند از تسهیلات اشتغال زایی برخوردار می‌شوند.

او گفت: این افراد باید منقضی خدمت از ابتدای سال ۱۳۹۷ به بعد باشند و منقضیان خدمتی فارغ‌التحصیل مراکز علمی و آموزشی و دانشگاهی کشور اعم از دولتی، آزاد، فنی و حرفه‌ای یا علمی کاربردی و همچنین فارغ التحصیلان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، از ارائه مدرک مهارتی برای دریافت تسهیلات معاف هستند و چنانچه طرح اشتغال آنان مرتبط با مدرک تحصیلی شان باشد مشمول برخورداری از این تسهیلات هستند.

اکبری راد گفت: از افراد واجد شرایط می خواهیم به همراه مدرک مهارتی یا مدرک دانشگاهی به معاونت وظیفه عمومی نیروی انتظامی استان مراجعه و نسبت به درخواست تسهیلات اقدام کنند.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: علاوه بر تسهیلات ابلاغی بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه امسال، سایر منابع و اعتبارات در اختیار استان از قبیل اعتبارات مشاغل خانگی وخرد، تسهیلات اشتغال زایی روستایی و عشایر، منابع نهاد‌های حمایتی نیز ضرورت دارد برای اشتغال سربازان هزینه شود.

او گفت: سقف تسهیلات ابلاغی به ازای هر نفر یک میلیارد ریال با بازپرداخت هفت ساله است و هفت هزار نفر از کارکنان وظیفه عمومی نیروی‌های مسلح استان در شش ماهه اول سال مهارت کسب کرده اند و از این تعداد ۲هزار و  ۳۳۳ نفر ساکن و بومی استان بوده و همچنین مهارت‌های لازم را آموخته و منقضی خدمت و مشمول دریافت تسهیلات هستند.

اکبری راد گفت: تعداد دوره برگزار شده در این مدت ۱۷۲ دوره است و جهاد دانشگاهی استان برای آموزش رایگان و برگزاری دوره آموزشی راه اندازی کسب و کار‌های خانگی برای سربازان حاضر در مراکز آموزش نظامی شهرستان بیرجند آمادگی دارد.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: ضرورت دارد با ایجاد سامانه‌ای وضعیت اشتغال سربازان منقضی خدمت رصد و پیگیری شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.