رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش استان یزد گفت: در تلاش برای شناسایی و زنده گیری حیوان گوشتخوار حمله کننده به گوسفندان اهلی در مهریز هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،دهقان، رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش استان یزد گفت: بلافاصله بعد از حادثه حمله حیوان وحشی به گوسفندان در شهرستان مهریز، همکاران و کارشناسان ما در صحنه حاضر و به بررسی موضوع پرداختند.

او ادامه داد: آنچه واضح است این حمله کار یک حیوان گوشتخوار از خانواده سگ سانان هست، اما با توجه به اینکه تاکنون چندین بار شاهد حمله سگ و سگ گرگ به دام‌ها بوده ایم هنوز نوع حیوان مهاجم مشخص نیست، که البته احتمال حمله گرگ هم رد نمی‌شود.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد در خصوص اقدامات انجام شده برای جلوگیری از چنین حملاتی ادامه داد: چند قفس زنده گیری کار گذاشته شده تا بتوانیم حیوان وحشی را زنده گیری و به نقاط دور دست انتقال دهیم.

دهقان افزود: چند دوربین هم نصب شده تا نوع حیوان حمله کننده مشخص شود.

او  ادامه داد: همکاران ما در منطقه حضور دارند و مشغول گشت و رد زنی هستند تا اگر حیوان وحشی را مشاهده کردند از محل دور کنند.

دهقان گفت: در صورت زنده گیری حیوان وحشی، به مناطق حفاظت شده و به دور از هرگونه آبادی و روستا منتقل خواهد شد.

او گفت: برای پیگیری خسارت براساس قوانین و دستورالعمل مربوطه اقدام خواهد شد.

همچنین لازم است دامداران محترم نسبت به بیمه نمودن دام‌های خود و نیز استحکام بخشی و ایمنی دیوار‌های دامداری جهت مقابله با ورود هر نوع حیوان گوشتخواری اقدام کنند.
چند روز گذشته بر اثر حمله حیوانات گوشتخوار به آغل گوسفند در روستای عبداله آباد مهریز حدود ۴۰ رأس گوسفند تلف شدند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.