میدل ایست مانیتور در گزارشی نوشت که برخلاف کشور‌های عربی که در حال تضعیف جناح‌های مقاومت هستند، ایران در کنار نیرو‌های مقاومت ایستاده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی میدل ایست مانیتور امروز (یکشنبه) در گزارشی اعلام کرد در حالی که کشور‌های عربی در حال تلاش برای تضعیف جنبش مقاومت فلسطین (حماس) و دیگر جناح‌ها مانند جهاد اسلامی و کمیته‌های مردمی هستند، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که از جناح‌های مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است که ایران در محور مقاومت شامل ایران، سوریه، حزب‌الله لبنان و گروه‌هایی از الحشد الشعبی عراق و انصارالله یمن و دیگر جبهه‌ها جایگاه برجسته‌ای دارد. رابطه دوستی و همکاری ایران و مقاومت فلسطین اگرچه قابل مشاهده نیست، اما در بحبوحه مبارزه با اشغالگران همواره در حال تقویت است و گفت‌وگو‌هایی دو جانبه بین حماس و ایران در راستای حمایت و تقویت و نوسازی ظرفیت‌های نظامی مقاومت فلسطین صورت گرفته است.»

این گزارش در ادامه با اشاره به واکنش‌های جهانی به روابط حماس و ایران افزود: «روابط راهبردی حماس با ایران واکنش‌های خصمانه سایر کشور‌های منطقه به ویژه عربستان، مصر و امارات و همچنین مخالفت‌های تشکیلات خودگردان و  جنبش آزادی‌ بخش  فلسطین را به همراه داشته است.»

یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش «حماس» در نوار غزه در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: «در حالی که ایران از جنبش‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی حمایت می‌کرد، چندین رژیم مستبد عربی آشکارا برای تضعیف مقاومت فلسطین تلاش کردند و حماس و دیگر جناح‌های مقاومت مانند جهاد اسلامی و جبهه مردمی را هدف قرار دادند.»

او همچنین خاطر نشان کرد که کشور‌های عربستان، امارات و مصر انواع و اقسام مشکلات را برای فلسطینی‌هایی که قصد تردد از گذرگاه رفح که اساسا تنها دروازه ورود و خروج از غزه است را به وجود می‌آورند.

این در حالی است که روزنامه اینترنتی رای الیوم چندی پیش در گزارشی نوشته بود که تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس سخت‌ترین و تاریک‌ترین دوران خود را می‌گذراند و احتمال می‌رود در آینده نزدیک این بحران پیچیده‌تر و منجر به فروپاشی تشکیلات شود.

رای الیوم همچنین در گزارش خود اعلام کرد که بر اساس نظرسنجی ۸۴ درصد فلسطینی ها گفته اند که فساد مالی در نهاد‌های تشکیلات خودگردان گسترش یافته است. در حالی که ۵۶ درصد آن‌ها گفته اند که حماس شایسته نمایندگی و رهبری مردم فلسطین است و تنها ۱۴ درصد جنبش فتح را شایسته رهبری دانسته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار