وجود ناهماهنگی بین دستگاه های مختلف سبب شده است تا صدور پروانه ساختمانی در خراسان جنوبی با تأخیر مواجه شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، برای احداث هرگونه ساختمان باید مجوز لازم با عنوان صدور پروانه ساختمانی از شهرداری دریافت شود.

پروانه ساختمانی که بر اساس قانون باید در یک هفته صادر شود، به دلیل ناهماهنگی شهرداری، دفاتر طراحی نقشه و نظام مهندسی به ماراتنی نفس گیر برای صنعت ساختمان سازی تبدیل شده است.

عوامل متعددی در تأخیر صدور مجوز دخیل اند

فخیم زاده معاون سابق شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند گفت: یک قسمت از صدور پروانه بروکراتیک و مربوط به شهرداری، نظام مهندسی و سازمان آتش نشانی است.

او گفت: قسمت دیگر مربوط به دفاتر مهندسی و طراحی نقشه است که نمی‌شود آن را جزو مدت زمان صدور پروانه به لحاظ بروکراتیک حساب کرد و متغیر است.


بیشتر بخوانید


در شهرداری پرونده مالکی را دیدیم که هزار و ۹۵۱ روز کارش طول کشیده بود، شماره تماس او را پیدا کردیم و خواستیم با او در خصوص زمانبر شدن کارش صحبت کنیم، اما پاسخگو نبود.

نفرات دیگری نیز در لیست بودند که از زمان درخواست تا صدور پروانه ساختمانی مدت زمان بسیاری در نوبت کسب مجوز مانده بودند.

رفتن سرمایه گذار از استان به دلیل تأخیر در صدور مجوز

مزیدی کارشناس نظام مهندسی در مورد طولانی بودن این فرآیند گفت: نمی‌شود مدت زمانی را که مالک کوتاهی می‌کند را در بازه زمانی سازمان آورد.

او گفت: نقشه‌هایی وجود دارند که مالکین ماه‌ها آن‌ها را رها می‌کنند.

این زمانبر شدن صدور پروانه‌ها باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران حوزه شهرسازی از استان بروند.

موضوع رفتن سرمایه گذار هیچ به نفع توسعه عمرانی در حوزه شهرسازی نیست.

نبود زیرساخت‌های سیستمی بین شهرداری و نظام مهندسی سبب شده است تا کار صدور پروانه‌های ساختمانی به درازا بکشد و معطلی مردم بیشتر شود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.