به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، برای نخستین بار در بخش مقررات مربوط به تجهیزات بازیکنان فوتبال که توسط یوفا طبقهبندی شده، بندی قرار دارد که بازیکنان فوتبال را از انجام تبلیغ و یا شعارهایی که باعث ایجاد عصبانیت شود منع میکند.
در بند ۴۱ این قانون اعلام شده است که کمپانیهای ورزشی میتوانند علائم شناسایی خود را با هر رنگ و اندازهای روی کفشها چاپ کنند، اما در پاراگراف دوم این بند قید شده است که بازیکنان از هرگونه تبلیغ اسپانسرهای شخصی خارج از کمپانی سازندهی کفش منع شدهاند.
سالهای گذشته نیمار جونیور با همکاری کمپانی پوما، روی کفش خود بازی فورتنایت را تبلیغ کرده بود و الیویه ژیرو نیز با همکاری کمپانی سونی به صورت مینیاتوری تلویزیونهای این کمپانی ژاپنی را تبلیغ کرده بود. با این وجود اجازه استفاده از شعارهای اجتماعی همچون «زندگی سیاهپوستان مهم است» برای بازیکنان وجود دارد.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/