رییس شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: روستا‌های این شهرستان با کمبود شدید بهورز بخصوص بهورز زن مواجه شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، دکتر پروین خسروپور رییس شبکه بهداشت و درمان سقز اظهار داشت: سال گذشته در شهرستان سقز تعداد ۵۵ نفر از بهورزان بازنشسته شدند و امسال هم تعدادی دیگر بازنشسته خواهند شد بنابراین جذب و بکارگیری بهورز جدید در روستا‌های سقز ضروری است.

خسروپور با بیان اینکه به نسبت بازنشستگان هنوز بهورز جدید جذب و استخدام نشده است، افزود: هر چند در اسفندماه سال جاری تعدادی بهورز جدید در خانه بهداشت‌های روستایی مستقر می‌شوند، ولی به تعداد بیشتری بهورز زن و مرد نیاز داریم.

او یادآور شد: در بازنگری جدید، به ازای هر ۸۰۰ نفر از اهالی روستا یک بهورز زن و مرد در این مناطق برای ارایه خدمات بکار گرفته می‌شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان سقز به پزشک خانواده روستایی در مراکز خدمات جامع سلامت اشاره کرد و گفت: تمام مراکز جامع سلامت روستایی دارای یک پزشک خانواده هستند و این پزشک بصورت فعال در این مراکز به روستاییان خدمات ارایه می‌دهد.

خسروپور از تخصیص ۱۴ پزشک متخصص در تخصص‌های ارتوپد، پوست و مو، داخلی، قلب، گوش، حلق و بینی، اورولوژی، جراح مغز و استخوان، طب فیزیکی، زنان و زایمان، رادیولوژی، بیهوشی و کودکان به بیمارستان‌های سقز خبر داد و گفت: این پزشکان از اول دی ماه امسال آغاز بکار کرده اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.