جذاب‌ترین تصاویر ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۲۱ را در این خبر مشاهده کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از digitaltrends، با رسیدن به پایان سال میلادی، ناسا تعدادی از بهترین عکس‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) را به اشتراک گذاشت. این تصاویر شامل تحقیقات و فعالیت‌های فضانوردان در این ایستگاه است. یکی از جالب‌ترین عکس‌ها فضانوردان را در حال کشت و مراقبت از سبزیجات نشان می‌دهد. در آزمایش Veggie عمدتاً سبزیجاتی مانند کلم پاک چوی پرورش داده می‌شود. در این عکس مایکل هاپکینز فضانورد ناسا را در کنار کلم پاک چوی می‌بینید. تجهیزات مورد استفاده در ایستگاه فضایی بین‌المللی برای رشد غذا بسیار پیشرفته هستند. فضانوردان امسال برای اولین بار فلفل چیلی کشت کردند. این طولانی‌ترین آزمایش گیاهی در ایستگاه فضایی بین المللی بود. کشت این گیاه در مجموع ۱۳۷ روز به طول انجامید. کایلا بارون فضانورد ناسا کار مراقبت و پرورش از فلفل‌های چیلی و زیستگاه آن را برعهده داشت.

 کشت سبزیجات

 کایلا بارون

یکی دیگر از رویداد‌های بزرگ ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۲۱ نصب iROSA‌های جدید برای جایگزینی آرایه‌های خورشیدی قدیمی بود. در حال حاضر این پنل‌های خورشیدی انرژی ایستگاه را تامین می‌کنند. قدمت برخی از آن‌ها به ۲۰ سال می‌رسد. آرایه‌های خورشیدی جدید در ISS کوچک‌تر از آرایه‌های قدیمی، اما پر قدرت‌تر از آن هاست. جایگزینی آرایه‌های قدیمی با آرایه‌های جدید با طراحی یک پیاده‌روی فضایی در سال جاری انجام شد.

آرایه‌های خورشیدی

یکی دیگر از داستان‌های سرگرم کننده ISS استفاده از هدست هولولنز مایکروسافت برای کمک به ارتقای آزمایشگاه اتم سرد ایستگاه بود. هدف این کار بررسی توانایی واقعیت افزوده جهت کمک به فضانوردان در نگهداری و ارتقای سخت‌افزار ایستگاه بود. مگان مک آرتور فضانورد ناسا از این هدست استفاده کرد.

 هدست هولولنز مایکروسافت

تصویر خیره‌کننده فضانوردان Crew-۲ در کپسول SpaceX Crew Dragon هم از جذاب‌ترین تصاویر سال ۲۰۲۱ بوده است. شین کیمبرو و مگان مک آرتور از ناسا، توماس پسکت از آژانس فضایی اروپا و آکیهیکو هوشید از آژانس فضایی ژاپن ماه نوامبر این ایستگاه را ترک کردند.

فضانوردان Crew-۲


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.