مدیر پژوهش دانشگاه مراغه گفت: مهدی اسرافیلی دیزجی استاد تمام و عضو هیئت علمی گروه شیمی این دانشگاه در ردیف پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، صباغ‌نیا مدیر پژوهش دانشگاه مراغه گفت : پژوهشگران پراستناد بر اساس پردازش‌هایی که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام موسوم به «ISC» روی داده‌های مستخرج از دو پایگاه «ESI» و «WOS» انجام داده است و همچنین با بهره‌گیری از روش‌شناسی پیشرفته انتخاب می‌شوند.

صباغ‌نیا گفت: اسرافیلی دیزجی با ۲۹۴ مقاله و مرور و همچنین با ۱۷۹ مقاله در حوزه موضوعی، ۲ هزار و ۶۲۰ استناد را در حوزه موضوعی به خود اختصاص داده و افتخاری دیگر برای  دانشگاه مراغه رقم زده است.

مدیر پژوهش دانشگاه مراغه نسبت کل استنادات به مقالات استنادکننده یا «Cited/Citing» و تعداد متوسط خوداستنادی به ازای هر مقاله یا «Self citation per paper» را از شاخص‌های علم‌سنجی پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر عنوان کرد.

به گفته صباغ‌نیا متوسط درصد خوداستنادی یا «Self Citation» و نسبت تعداد کل استنادات به مقالات استنادکننده بدون خوداستنادی یا «self-citations excluded» از دیگر شاخص‌های علم‌سنجی پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.