رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: صندوق پیشرفت و عدالت در استان راه‌اندازی خواهد شد و ۲۰ هزار میلیارد ریال منابع هم برای آن تخصیص داده می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهرام نصراللهی‌زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان امروز در نهمین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی کردستان اظهار داشت: ۳۱ صندوق توسعه و پیشرفت استانی در استان‌های کشور ایجاد می‌شود که سرمایه اولیه برای هر صندوق ۲۰هزار میلیارد ریال است.

نصراللهی زاده با اشاره به تقویت اختیارات استان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ از مدیرانی که در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی حضور نیافتند، گلایه کرد و افزود: در این لایحه که از طرف دولت تقدیم مجلس شده، تغییرات اساسی و جدی دیده می‌شود و برای همین ضرورت دارد تا خود مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسه حضور داشته باشند.

او اضافه کرد: تحول فعالیت‌های اقتصادی، افزایش اشتغال، تولید ثروت و اصلاح نابرابری‌های جغرافیایی از اهداف این لایحه است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان به سهم هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی استان از اعتبارات محرومیت زدایی در بودجه ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: در توزیع این اعتبار تغییراتی به وجود آمده و علاوه بر پنج حوزه بهداشت و درمان، آبرسانی روستایی، راه روستایی، نوسازی مدارس و آبخیزداری و آبخوان داری، بخش امنیت و فرهنگی هم افزوده شده است.

نصراللهی در زمینه ساماندهی دریاچه زریبار هم اظهار داشت: حفاظت از این دریاچه نیازمند برنامه‌های کارساز با ساختار مناسب است.

او با اشاره به اینکه ورود فاضلاب انسانی بخش‌هایی از شهر و چند روستای اطراف مریوان به درون دریاچه تهدیدی برای آن بود، افزود: هفت روستای پرجمعیت ضلع غربی این دریاچه ساماندهی و به شبکه فاضلاب متصل شد و سه روستای باقیمانده نیز در مراحل نهایی تامین اعتبار و شروع ساماندهی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان از این دریاچه به عنوان یکی از کانون‌های توسعه و پیشران مریوان نام بردو با قدردانی از دانشگاه کردستان برای تاسیس پژوهشکده مطالعات محیطی دریاچه زریبار، افزود: پهنه آبی تالاب‌های کشور با مشکل اساسی مواجه هستند و برای همین باید یک ساختار مناسب تعریف و بخش فعالیت‌های علمی و اجرایی در کنار هم به پیشبرد اهداف حفاظتی این دریاچه کمک کنند و برای دستگاه‌های متولی برنامه خاص با زمان بندی مشخص تعریف شود تا قابل رصد باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.