استاندار لرستان گفت: آمار مبتلایان و مرگ ومیر ناشی از کرونا در استان با کاهش قابل ملاحظه‌ای مواجه شده که حاصل همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تلاش‌های مجموعه کادر درمان استان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، فرهاد زیویار،استاندار لرستان گفت: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ رنگ بندی بیماری کرونا، به غیر از شهرستان پلدختر که در وضعیت زرد قرار دارد، سایر نقاط استان آبی هستند که از روند مطلوب مهار بیماری در استان حکایت دارد.

وی با اشاره به اینکه شرایط مطلوب استان ریشه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون دارد، تصریح کرد: در بحث واکسیناسیون عمومی تاکنون حدود ۸۶/۱ درصد نوبت اول و ۷۰/۸ درصد نوبت دوم واکسن خود را تزریق کرده اند و استقبال خوبی نیز از تزریق نوبت سوم وجود دارد.
استاندار لرستان ایجاد پایگاه‌های سیار تزریق واکسن را از اقدامات اثرگذار دانشگاه علوم پزشکی استان ذکر کرد و گفت: طی روز‌های اخیر آمار واکسیناسیون در لرستان به واسطه ایجاد مراکز ثابت و سیار تزریق واکسن، به حدود ۱۲ الی ۱۵ هزار نوبت تزریق در روز رسیده که نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است.

به گفته وی اجرای فاز سوم طرح هوشمند واکسیناسیون سراسری از مهمترین موارد مطرح شده در جلسه امروز ستاد ملی کرونا بود که رئیس جمهور بر فراهم سازی شرایط و اجرای دقیق این طرح تاکید کرد.
وی افزود: موضوع فعال سازی مجدد طرح شهید سلیمانی با هدف تسریع در روند واکسیناسیون در سطح کشور ابلاغ گردید که در لرستان نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی با جدیت پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.