با اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه ظرفیت تولید پساب این شهر به ۱۴۰۰ لیتر در ثانیه افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : لزوم بهره گیری از منابع آبی غیرمتعارف و پساب ها، موضوعی است که امروز به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر در دنیا بویژه در کشور ایران نمایان شده است.

او گفت : بازیافت پساب فاضلاب موارد مصرف فراوانی دارد که می‌تواند جایگزین آب‌های زیرزمینی شود و تا حد زیادی در حفظ منابع آبی مختلف تاثیرگذار باشد.

او افزود: امروزه در کشور‌های پیشرفته نوع مصرف با کیفیت آب متناسب است بدین معنا که آب آشامیدنی که نیازمند کیفیت بالا است از منابع با کیفیت بالا تامین می‌شود، اما برای دیگر مصارف اعم از کشاورزی، صنعت و مصارف شهری از منابعی با کیفیت پایین‌تر مانند بازیافت پساب فاضلاب استفاده می‌شود.

کاکاوند به اهداف استفاده مجدد از فاضلاب در صنایع اشاره کرد و افزود: استفاده مجدد از فاضلاب‌ها در صنعت با دو هدف کلی امکان بازچرخش آن‌ها در واحد‌های صنعتی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست برنامه ریزی می‌شود که صنایع شیمیایی، نفت، پتروشیمی، نیروگاه نساجی و فولاد و. در زمره صنایعی هستند که امکان برگشت پساب‌های تصفیه شده جهت مصارف مختلف در آن‌ها وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از جمله عوامل تاثیر گذار در کسری آب استان را کاهش و تغییر الگوی بارش و برداشت بی رویه از منابع آبی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از راهکار‌ها برای مقابله با بحران کم آبی بهره گیری از پساب فاضلاب به عنوان منبع غیر متعارف است که این رویکرد علاوه بر کاهش برداشت از منابع متعارف، کمک شایانی به دفع صحیح فاضلاب می‌کند و تهدید آلودگی را به فرصت بهره مندی از منابع جدید تبدیل خواهد کرد.

کاکاوند از آمادگی این شرکت جهت تامین پساب مورد نیاز صنایع خبر داد و گفت: میزان تولید پساب شهر کرمانشاه در حال حاضر ۷۰۰ لیتر در ثانیه می‌باشد که این میزان قطعا با اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر به ۱۴۰۰ لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.