رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان همدان گفت:احتمال بستری شدن افراد مبتلا به اومیکرون کمتر است و بیماران بیشتر باید سرپایی مداوا شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محمد مهدی مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه کیت‌های تشخیص اومیکرون برای استان تامین شده است گفت: با استفاده از کیت‌های تشخیص در هر نوع ویروس نمی‌توان به طور ۱۰۰ درصد همه سویه‌ها را تشخیص داد و تنها درصدی از بیماران پس از مثبت شدن نتیجه آزمایش پی. سی. آر با استفاده از کیت تشخیصی وضعیت شان در زمینه ابتلا به اومیکرون بررسی می‌شود.

او افزود: اساس مدیریت اومیکرون بر خلاف ویروس دلتا، مدیریت بیماران سرپایی است چرا که احتمال بستری شدن افراد مبتلا به اومیکرون کمتر است و بیشتر باید سرپایی مداوا شوند.

مجذوبی تاکیدکرد: طبق بخشنامه جدید سازمان‌های بیمه گر از این پس داروی رمدسیویر برای بیماران سرپایی به صورت آزاد محاسبه شده و تنها افراد بستری در صورت دریافت این دارو مشمول بیمه می‌شوند که این موضوع افراد مبتلا با اومیکرون را با چالش مواجه می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان همدان گفت: رنگ بندی کرونایی شهرستان‌ها بر اساس شمار افراد بستری در بیمارستان‌ها است و در صورت شیوع اومیکرون شمار بیماران سرپایی افزایش می‌یابد با این وجود خواستار اعمال محدودیت‌ها تا ۲ هفته دیگر در شهرستان زرد کبودراهنگ هستیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.