نخستین رزمایش پدافند شیمیایی با رمز حضرت فاطمه زهرا (س) در کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  حسن بخشنده امینه فرمانده قرارگاه تاکتیکی رزمایش پدافند شیمیایی در کاشان گفت: رزمایش پدافند شیمیایی حضرت فاطمه زهرا (س) به مدت ۲ ساعت از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح فردا روز یکشنبه پنجم دی با مشارکت رزمایش پدافند شیمیایی حضرت زهرا (س) روز یکشنبه در یکی از شهرک‌های صنعتی کاشان برگزار می‌شود.

به گفته وی رزمایش پدافند شیمیایی در کاشان با حضور ۶۰۰ نیرو، ۷۵ فعالیت از طریق هماهنگی ۱۱ کارگروه اجرا می‌شود.

وی گفت: تقویت و افزایش توان تصمیم گیری مدیران در شرایط بحرانی و وقوع حوادث، هماهنگی واکنش به موقع در حوادث، شناسایی نقاط تهدید و فرصت شهر برای مقابله با حوادث شیمایی، ایجاد چارچوب مدیریت یکپارچه به منظور هدایت عملیات اطفای حریق، سرعت عمل در بکارگیری تجهیزات تخصصی، شناخت توانمندی دستگاه‌های اجرایی و سرعت عمل کارکنان تخصصی، مقابله با تشویش اذهان عمومی و جلوگیری از ایجاد ناامنی در شهرستان، احصای نقاط ضعف و قوت سازمان‌ها، دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط از جمله اهداف برگزاری رزمایش است.

شهردار کاشان گفت: قرارگاه تاکتیکی پدافند شیمیایی کاشان به فرماندهی شهردار در کنار ۱۱ کارگروه از جمله رصد و پایش مواد شیمیایی، رفع آلودگی مواد شیمیایی، امنیت عبور و مرور، جستجو و نجات، بهداشت و درمان، انتقال مصدومان، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تامین و توزیع ماشین آلات، آوار برداری، انتقال مواد خطرناک، تدفین متوفیان، تاسیسات و تیم پشتیبانی و تدارکات رزمایش را مدیریت می‌کند.

بخشنده امینه با اشاره به پیشرفت‌های علمی، فنی و نظامی کشور و نبود وابستگی به استکبار جهانی گفت: موفقیت‌های ایران همواره بدخواهان و دشمنان را بر آن داشته است تا از رشد روز افزون توانمندی علمی ایران جلوگیری کنند که در همین راستا سازمان پدافند غیر عامل از سال ۸۲ با برنامه‌ریزی‌های سراسری، متناسب با موقعیت جغرافیایی و توانمندی نقاط مختلف کشور به ویژه در کاشان تاسیس شد.

بخشنده امینه گفت: قرار گرفتن کاشان در کریدور شمال به جنوب کشور و وجود آزادراه امیرکبیر در کنار شهر از جمله موضوعات مهم در موقعیت جغرافیایی آن در پدافند است.

به گفته وی فعالیت ۵۰ کارخانه و انبار مواد شیمیایی و رنگرزی برای صنایع فرش و خطرات ناشی از حوادث آن از دیگر موارد تهدید آمیز است که در بحث پدافند غیر عامل ایمن‌سازی و پایدار سازی آن به عنوان مناطق حساس ضروری است.

فرمانده قرارگاه تاکتیکی رزمایش پدافند شیمیایی در کاشان گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور در خرداد سال ۹۶ پس از ابلاغ اسناد راهبردی خطرات، پیامد‌ها و وظایف دستگاه‌های همکار با قرارگاه پدافند شیمیایی در سال ۹۷ تاییدیه رزمایش شهری شهردای کاشان را ابلاغ کرد و در خرداد سال ۹۸ نیز دستور العمل کمیته راهبردی پدافند غیر عامل در خصوص تشکیل چارچوب و وظایف قرارگاه پدافند شیمیایی تهیه و ابلاغ شد.

محمد علی فرجی سخنگوی رزمایش رزمایش پدافند شیمیایی حضرت فاطمه زهرا (س) نیز در کاشان گفت: شهروندان کاشانی فردا یکشنیه با مشاهده تردد خودرویی دستگاه‌های خدماتی از جمله اورژانس و آتش نشانی و انتقال تجهیزات به محل اجرای رزمایش دچار هیچگونه نگرانی نشوند.

وی گفت: شهرداری کاشان به عنوان نهاد پیشگام در مدیریت بحران شهرستان تلاش می‌کند با برگزاری رزمایش‌های تعریف شده ملی علاوه بر آموزش و فرهنگ سازی، شهرستان را برای مقابله با بحران‌ها و حوادث غیر مترقبه و احتمالی آماده کند.

همچنین حامد عباسی طاهری رییس کارگروه آموزش همگانی، اطلاع رسانی و مقابله با عملیات روانی قرارگاه تاکتیکی پدافند پرتویی کاشان گفت: اطلاع رسانی و آماده سازی مردم در امر برگزاری رزمایش مهم‌ترین عامل در مدیریت افکار عمومی است.

وی گفت: کارگروه آموزش همگانی، اطلاع رسانی و مقابله با عملیات روانی قرارگاه تاکتیکی پدافند پرتویی کاشان در راستای آگاه سازی و مدیریت افکار عمومی از قبل و در راستای مقابله با خبر‌ها و شایعات احتمالی اطلاع رسانی و آماده سازی شهروندان را از ۲ هفته قبل از طریق رادیو کاشان با دعوت از مسئولان کارگروه‌ها وارائه اطلاعات لازم در رفع نگرانی‌ها را آغاز کرده است.

به گفته وی رسانه‌های مکتوب و فضای مجازی نیز در ارسال اخبار صحیح و همزمان با برگزاری رزمایش برای روشنگری در مورد محتوا‌های احتمالی منتشره و بدون آگاهی نقش موثری را ایفا خواهند کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.