باشگاه خبرنگاران جوان - صدر الله بمانا گفت: هم اکنون چندین فرآیندی که باعث کند شدن روند واردات کامیونهای اروپایی شده بود، برطرف شده است. سازمان ملی استاندارد تمامی فرآیندهای خود را در این بخش اصلاح کرده و از سوی دیگر هم سازمان حفاظت از محیط زیست هم خدمات خود را در این بخش ۳ درصد کاهش داده است.
به گفته مشاور سازمان راهداری در نوسازی ناوگان استهلاک ناوگان فرسوده در کشور بسیار بالا است و بسیاری از این ناوگان در کشور نیازمند تعویض قطعه هستند که باعث افزایش هزینههای نگهداری آنها شده است.
بمانا این را هم گفت که برای نوسازی ناوگان باید به طور قطع تعدادی از ناوگانهای فرسوده از مدار خارج شوند.
واردات کامیونهای دست دوم اروپایی و زیر ۳ سال ساخت از اوایل بهار ۱۳۹۹ کلید خورد، اما با گذشت یک سال و نیم از آغاز این فرآیند، به دلیل پیچیدگیهای آئین نامه واردات این نوع کامیون که در ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامههای ۵ ساله ذکر شده، فرآیند ترخیص ۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون دست دومی که ثبت سفارش شده بود، با مشکلات و موانع بسیار زیادی از جمله تایید سازمان استاندارد، گمرک و اسقاط خودروها با مشکلاتی روبهرو شد که سازمان راهداری با رایزنیهایی که انجام داده بخشی از آنها رفع شده است.
هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ دستگاه شماره گذاری و ۳ هزار کامیون وارداتی ترخیص شده است.
انتهای پیام/
اشتباه برداشت کردی
ما فقط می توانیم از اروپا بخریم ولی فروش را نه
مگر ما کامیون تولید نمی کنیم
تیم روحانی همه اش اروپا بود و سعی می کرد ما را تمدن غرب برساند و غرب را دیدیم
کامیون های نو چینی از دست دوم اروپایی بهتر است بعد می دانیم قطعات آن را از کجا بگیریم
مگر قرار نبود فرانسه تکنولوژی خودروهایش را به ایران بدهد چرا تکنولوژی را به ما ندادند؟
ما می خواهیم به اروپا وابستگی نداشته باشیم