روند ترخیص کامیون‌های اروپایی افزایش پیدا کرده و بخشی از مشکلاتی که مانع واردات کامیون‌ها می‌شد، برطرف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - صدر الله بمانا گفت: هم اکنون چندین فرآیندی که باعث کند شدن روند واردات کامیون‌های اروپایی شده بود، برطرف شده است. سازمان ملی استاندارد تمامی فرآیند‌های خود را در این بخش اصلاح کرده و از سوی دیگر هم سازمان حفاظت از محیط زیست هم خدمات خود را در این بخش ۳ درصد کاهش داده است.

به گفته مشاور سازمان راهداری در نوسازی ناوگان استهلاک ناوگان فرسوده در کشور بسیار بالا است و بسیاری از این ناوگان در کشور نیازمند تعویض قطعه هستند که باعث افزایش هزینه‌های نگهداری آن‌ها شده است.

بمانا این را هم گفت که برای نوسازی ناوگان باید به طور قطع تعدادی از ناوگان‌های فرسوده از مدار خارج شوند.

واردات کامیون‌های دست دوم اروپایی و زیر ۳ سال ساخت از اوایل بهار ۱۳۹۹ کلید خورد، اما با گذشت یک سال و نیم از آغاز این فرآیند، به دلیل پیچیدگی‌های آئین نامه واردات این نوع کامیون که در ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های ۵ ساله ذکر شده، فرآیند ترخیص ۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون دست دومی که ثبت سفارش شده بود، با مشکلات و موانع بسیار زیادی از جمله تایید سازمان استاندارد، گمرک و اسقاط خودرو‌ها با مشکلاتی روبه‌رو شد که سازمان راهداری با رایزنی‌هایی که انجام داده بخشی از آن‌ها رفع شده است.

هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ دستگاه شماره گذاری و ۳ هزار کامیون وارداتی ترخیص شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد خمسه
۲۳:۵۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام.
Germany
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
این بنده خدا ظاهرا لوازم یدکی فروشه وقطعا لوازم چینی زیادی هم انبار کرده ومیترسه با ورود کامیونهای اروپایی کالا های انبار شده به اصطلاح باد بکنه ورودستش بمانه.در ضمن کیه ندونه کیفیت اجناس اروپایی چقدر بالاست.کالای چینی کجا کالای اروپایی کجا.بنده خدا نترس تا مافیای ورود کالای چینی درکشور هست اجازه ورود کالاهای اروپایی به کشور داده نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۱۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
دوست عزیز اون بنده خدا گفته کامیون های قدیمی استهلاک بالایی دارن و نیازمند قطعه هستن
اشتباه برداشت کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
ماشین من سه ماهه ترخیص شده فعلا به بازدید راهنمایی نرفته مشکل از کجاست
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۹:۲۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام‌قیمت کامیون خیلی نجومی شده یه بنز ۵۲که اسقاط‌باید بشه شده‌یک میلیارد سیصد چه وصعیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
ناوگان جاده ای اکثرآ داغون هستن،،دودزا هستن،پر هزینه،،با قیمت بالا،،آخه چرا اینجوری هست،،چه رانتی پشتش هست،،چرا نمی زارید کامیون وارد بشه تا قیمت ها بشکنه،،واینقدر کشته ندیدیم به خاطر ماشین های آشغال چینی....
Iran (Islamic Republic of)
محسن شهرابی
۱۸:۰۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
با درود به ایرانیان..خودرو ۶۰۰۰۰ دلاری دست دوم الان بالای ۲۰۰۰۰۰ هزار دلار باید دست ما برسه بابا یه طرح جامع بزارین اونایی که اولویت وشرایط دریافت کامیون وکشنده رو دارن برن وارداتی ثبت نام کنن...نه دلال و دولت...بابا به داد قشر زحمت کش راننده برسین از رئس جمهور مردمی اقای ابراهیم رعیسی عجزانه تقاضا دارم یه کاری کنن کامیون به دست قشر زحمت کش راننده برسه به قیمت واقعی نه به دست یعده دلال وگرنه دولت پشت مردم نیست پشت یه عده تن پرور..هشدار من به مسعولین از طرف مردم شریف وزحمت کش ایران ورانندگان زحمت کش..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
واردات هیچ سودی نداشت.البته سودش به جیب دلال های محترم میره.اگر دولت مستقیم و با نظارت وارد میشد و کامیونها را فروش اقساطی و قیمت مناسب در اختیار رانندگان دارای مجوز حمل ونقل بار می گذاشت و دست دلال را از این وسط کوتاه میکرد خوب بود ولی با قیمتهای فضایی که گذاشتند تا آخر عمر هم صاحب کامیون نمی شویم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام. واردات کامیون اروپایی طرح خوبیه. واقعا ترانزیت ما با مشکل مواجه شده بود. به شرطی که دولت نظارت بر آن داشته باشه. یکسری وارد کننده ها پول های اضافی از رانندها می گیرند برای دستمزد و هزینه های گمرکی. مشکل دیگر نبود اسقاط و دلال بازی وقیمت نجومی آن و مدت طولانی آن برا ثبت سیستم. که امیدوارم دولت خودش کاری انجام بدهد که شرایط بهتر شود.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
تامین ارز کامیون و اتوبوس بمراتب مهمتر از سواریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
آقای بمانا شما فقط دارین تلاش میکنین برای هر چه زودتر ترخیص شدن این ماشینها ، ولی متاسفانه هیچ نظارتی روی قیمت این ماشینها نیست ، تشریف ببرید شهرک نمایشگاهی کامیونها ببینید دارن یه اف اچ را میگن ۷ میلیارد ، واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
ما از چین خودروی سنگین وارد می کنیم از اروپا هم وارد کنیم چرا مردم و مکانیک و قطعه فروش را گیج می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
با تجارت با همسایگانمان روابطمان را تقویت می کنیم آنها هم از ما کالا خریداری می کنند و ارز آوری داریم
ما فقط می توانیم از اروپا بخریم ولی فروش را نه
مگر ما کامیون تولید نمی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس۹
۱۳:۴۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
بزرگوار اگه کوچکترین اطلاعاتی از ماشین الات سنگین داشته باشی این حرف رو نمیزنی .تولید کامیون بنز ما هم اولا کپی و از لوازم چینی درجه سه استفاده میشود و تکنولوژی تولید وارداتی میباشد .پراید رو دیدی و کامیون بنز رو هم دیدی.دوما به حدی کیفیت ندارن که خریداران ماشین تولید آلمان بیست سال پیش را ترجیح میدهند به کامیون صفر فعلی تولید داخل .اگر یه سری به بازار بزنی صداقت گفتار من را خواهی فهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
تصمیماتی را که در دولت روحانی گرفته شده است را دور بریزید
تیم روحانی همه اش اروپا بود و سعی می کرد ما را تمدن غرب برساند و غرب را دیدیم
کامیون های نو چینی از دست دوم اروپایی بهتر است بعد می دانیم قطعات آن را از کجا بگیریم
مگر قرار نبود فرانسه تکنولوژی خودروهایش را به ایران بدهد چرا تکنولوژی را به ما ندادند؟
ما می خواهیم به اروپا وابستگی نداشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۳۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
شما چون چینی دارید بهتره خودت میگی چینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس۹
۱۳:۴۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
عزیز دل شمایا اطلاعات نداری یا داری سم پاشی میکنی .این دیگه سیاست نیست .اگه کوچکترین اطلاعات یا تجربه داشتی این حرف رو نمیزدی.جنازه ماشین اروپایی میارزد صد تا ماشین چینی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
اقای محترم من ماشین چینی هم دستم بوده در ۶۰۰ هزار کارکرد ۳ بار تعمیر موتور کردم ماشین اروپایی سه سال کارکرد ۵ سال دستم بود با کارکرد یک میلیون ودویست هزار کارکرد به روغن سوزی نیوفتاد لطفا در مورد چیزی که اطلاعات نداری اظهار نظر نکن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
ظاهرا از خودروساز های چینی اجازه گرفتن که چندتا از اینا رو ترخیص کنن
آخرین اخبار