معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: امسال در راستای اجرای طرح‌های احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی در استان بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عرفان مومن پور معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان اظهار داشت: برخی از طرح‌های تعادل بخشی در استان شامل انسداد چاه‌های غیرمجاز، آب برگشتی به آبخوان، نصب کنتور‌های هوشمند و تعیین تکلیف چاه‌های آب فاقد پروانه است.

مومن پور اضافه کرد: در همین راستا، طرح هایی، چون فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و اجرای طرح داناب، اصلاح پروانه‌ها، جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز، طرح‌های تغذیه مصنوعی و تقویت و استقرار گروه‌های گشت و بازرسی حفاظت از منابع آب اجرا می‌شود.

او به اجرای طرح‌های مربوط به سازگاری با کم آبی در استان اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه هم بر اساس آخرین آمار، تقریبا ۱۲ درصد برنامه سند سازگاری با کم آبی استان محقق شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان ادامه داد: اجرای سند سازگاری با کم آبی شامل برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب و فاضلاب و سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.